-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Store 4x4 kassebil øker
Og nå kan du også få en 4x4-utgave av Renaults store Master. Det er Oberaigner som leverer.
STATISTIKK: Innslaget 4x4 på varebiler er ekstremt høyt i Norge. Unntaket har hittil vært de største kassebilene, men også her peker pilen oppover viser tall fra OFV.
Det er riktignok fortsatt små volumer, men Mercedes Sprinter har øket 4x4-tallet fra 29 biler i fjor til 42 hittil i år.
Også Peugeot Boxer øker 4x4-andelen til 13 biler. VW Crafter nå er inne på 4x4-listen med fire registrerte biler, mens Fiat Ducato er den eneste som taper plasser på registreringsstatistikken i dette segmentet.
Nå melder 4x4-spesialisten Oberaigner at de også tilbyr Renault Master med 4x4. Det gjelder både som kassebil og med plan.
Systemet Oberaigner kommer med er ikke spesielt tiltenkt alminnelig vinterføre, men er heller utviklet spesielt for kjøring under vanskelige forhold i relativt sakte fart og tung last.
Systemet leveres da også kun på de utgavene som fra føre leveres med bakhjulsdrift, og sjaltes inn og ut med et knappetrykk fra førerplass.
Vekten på systemet er også forholdsvis lavt, under 150 kilo, slik at det meste av nyttelastkapasiteten beholdes.
En annen fordel er at både ESP og ABS forblir uberørt ved vanlig kjøring når systemet ikke er koblet til.