-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Januar-runden gikk til Gøteborg
Runde 1 av 12 gikk til Volvo – med klar margin. Men Scania kom inn i fighten igjen i uke 4.
Spenningen ved å følge de norske registreringene av lastebil handler ikke så mye om tabellen – det hele ligger i duellen mellom de to svenske gigantene.
Allerede for en uke siden kunne vi melde om pangstart på året til Volvo. Etter tre uker hadde vestkystmerket solgt 50 prosent flere biler enn sin erkefiende på østkysten.
Les også:
Likt i uke 4: Det kunne selvsagt ikke Scania ha hengende på seg, og i uke fire har de to registrert like godt. Dvs. – Scania har 22 lastebiler, Volvo 21. Totalt har de nå fått hhv. 86 og 119 biler ut på veiene.
Leder med 33 biler: Men det betyr likevel at Volvo etter den første av denne 12-runderskampen har skaffet seg et godt poengforsprang: De leder allerede med 33 biler, hvorav 29 biler over 16 tonn.
42 mot 32 prosent: Totalt ble det registrer 272 biler over 16 tonn i januar. Det gir Volvo en markedsandel på 42 prosent i januar, mens Scania må klare seg med 32.
Les også:
15-20 prosent bedring? Her har vi ikke endringstallene spesifikt for klassen over 16 tonn, men for alle lastebiler over 3,5 tonn er økningen på 15 prosent. Dessuten har summen av Volvo- og Scania-biler over 16 tonn øket med 20 prosent alene.
3000 totalt i 2011: Så langt kan vi altså konkluder med et marked over 16 tonn som har stø kurs mot totalt 3000 biler i år - og kanskje litt til.
Kilde til registreringstall: Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)
Plass | Merke, over 16 tonn | Antall | Prosent |
1 | Volvo | 115 | 42 |
2 | Scania | 86 | 32 |
3 | Mercedes | 35 | 13 |
4 | MAN | 22 | 8 |
5 | DAF | 5 | 2 |
6 | Iveco | 1 | 0,5 |
7 | Renault | 1 | 0,5 |
Andre | 7 | 2 | |
| Totalt | 272 | 100 |