-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Europa-nedgangen fortsetter
Ferske tall fra ACEA viser at nedgangen i tungbilsalg i Europa fortsetter i samme tempo som første kvartal..
Marstallene var dramatiske, lastebilsalget gikk ned med nesten 12 prosent i forhold til for et år siden. Apriltallene er like dystre, men heldigvis er nedgangen konsentrert rundt de aller letteste.
138.630 biler – her teller man alt, fra små varebiler til de største busser og lastebiler – er 11,9 prosent under tallet i fjor.
Dersom vi isolerer klassene ser vi at de lette varebilene, opp til 3,5 tonn, også har sunket med mellom 11 og 12 prosent. Til og med Tyskland noterer seg for en liten nedgang.
Gruppen over 3,5 tonn teller litt over 26.000 biler i april, en forsiktig nedgang på 6,7 prosent, og nesten like er tallene for de tyngste, de over 16 tonn. Der er totalen 19.500 og nedgangen 6,6 prosent.
For året akkumulert er tilbakegangen på 3,8 så vi ser jo dessverre en økende nedgang.
Det var flere land som bidro med en positiv utvikling i april – blant de som virkelig monner finner vi for eksempel Tyskland og Storbritannia opp henholdsvis 3,5 og 11,8 prosent.
Norge bidro også, med 10,7 prosent i pluss.
Bussalget (over 3,5 tonn som det måles i Brussel) var også positivt.
I EU var apriltallet opp 0,6 prosent, og akkumulert 4,9. Men takket være Island, Norge og Sveits endte totalen opp hele 5,8 prosent for EU pluss EFTA-området.
Hvorfor ACEA bruker så mye lenger tid på å telle store biler enn små personbiler er vanskelig å forstå.
Mai-statistikken for de små kommer rundt 15. juni. Tungbilstatistikken ikke før den 28. Og hvorfor det ikke finnes merkestatistikk blant de tunge, slik det er blant de små, er kanskje enda vanskeligere å forstå.