-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Scania starter produksjon i Kina
Svenskene har kjøpt et kinesisk lastebilselskap og skal lage kjøretøy for verdens største kjøretøymarked.
Nantong Gaokai heter selskapet Scania nå har kjøpt, i byen Rugao øst i Kina. Oppkjøpet gir Södertälje lisens til å produsere lastebiler i Kina, melder nyhetsbyrået Reuters.
Det strategiske trekket kommer like etter at Scania sa de ville investere i batteriproduksjon i Sverige, som et ledd i utforskningen av fremtidige teknologier.
Scanias talsmann har imidlertid vært lite snakkesalig om planene i Kina, og nekter overfor Reuters å kommentere hvor lang tid det vil ta å fullføre produksjons-oppsettet i Kina, hvilken produksjonskapasitet det er snakk om eller hvilke modeller de planlegger å produsere der.
Ifølge nyhetsbyrået økte lastebilsalget i Kina med 24 prosent, fra januar til oktober – til totalt 3,87 millioner kjøretøy i perioden. Veksten skal i stor grad være drevet av myndighetenes investeringer i infrastruktur og at bileierne oppgraderer kjøretøyparken som følge av strengere utslippskrav.
Det kinesiske lastebilmarkedet er i stor grad dominert av statlige FAW Jiefang Group Co Ltd, Volvo-tilknyttede Dongfeng Motor Group Co Ltd og statlige Sinotruk Hong Kong Ltd.
Alle Scania som selges i Kina per i dag er importert til landet, og har en betydelig høyere pris enn de innenlandsproduserte merkene.
Det er heller ikke så lenge siden det ble kjent at Daimler AG og deres mangeårige kinesiske partner Beiqi Foton Motor Co Ltd. planglegger å bygge Mercedes-Benz Actros i kina for det kinesiske markedet.