-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Det lysner hos Rivian
Rivian kunne berolige sine aksjonærer og fortalte at i andre kvartal bygde de 4401 biler. De sier de er i rute til å nå 25.000 biler i år.
Selv om 4-5000 biler ikke høres mye ut, er dette godt i overkant av hva analytikere hadde regnet med. RBC Capital Markets hadde for eksempel regnet med 3400 biler forteller Reuters.
4400 er det dobbelte av hva de produserte i første kvartal, og fortsetter de å øke slik resten av året er vi opp i nesten 9000 biler i Q3, og da skal det bare 10.000 biler til før de har akkumulert 25.000.
De føyde til at utleveringene ble litt høyere. 4467 biler ut til kunder er firegangeren fra forrige kvartal.
Aksjonærene reagerte meget positivt. Kursen var opp mer enn 11 prosent, en hyggelig utvikling etter at verdien har falt med nesten 70 prosent siden de gikk på børst tidlig i år.
Ikke minst en melding fra mars, der selskapet halverte anslaget på utleverte biler i år, har vært medvirkende til det. Det hjalp heller ikke at produksjons-sjefen, Charly Mwangi forsvant brått ‘av personlige grunner’ og at det også har skjedd endringer i ledelsen ellers.
For andre halvår planlegger Rivian å bruke to skift på fabrikken i Normal, Illinois. En tidligere Mitsubishi-fabrikk som har kapasitet til 150.000 biler per år, men som Rivian sier skal utvides til 200.000.
I tillegg er planene klare for en annen fabrikk i Atlanta, Georgia som vil ta de nye toppene man regner med vil komme. Det er ikke sagt noe om hva slags bil som planlegges der, selv om den varebilen Amazon har bestilt 100.000 eksemplarer av, åpenbart må bli et vesentlig innslag der.