-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo fortsetter å overraske
Der en Refinitiv-fasit ventet 12,17 milliarder kroner, slo AB Volvo til med et driftsresultatet på 13,75 milliarder i andre kvartal.
Volvo fortsetter med enda bedre resultater enn i Q1
Nå viste tallene at salget hadde økt med 20 prosent til SEK 118,9 mrd. I Q1 var økningen på 12 %, men det er ikke noe som tyder på at komponentmangel og problemer med forsyningslinjer hadde gjort oppgavene noe enklere i Q2.
De hadde levert ut 60.800 biler – en oppgang på 33 %. I første kvartal klarte de å utlevere 55.600 biler.
434 av bilene i siste kvartal var batterielektriske og ordreinntaket på slike var 1.457 biler. Fabrikken i Ghent, der batteripakkene skal monteres, er nettopp åpnet.
Driftsresultatet viste en enda større vekst, fra 9,7 milliarder i fjor, til 13,7 – hvilket betyr at resultatmarginen økte fra 10,7 % for et år siden til 11,6 % nå.
(Etter Q1 endte driftsmarginen på 12,5 %).
I dette kvartalet hadde de avsluttet alt av salg, service og produksjon i Russland – uten å ha tatt stilling til om de skulle forlate landet helt. Salget der utgjorde ca. 3 % av gruppens nettosalg i fjor.
Volvo fortalte at ordreinngangen både for Mack, Renault og eget merke falt med 8 prosent i Q2, men at de allikevel holdt fast på prognosene for det europeiske og amerikanske markedet.
«En drømmeaksje for dem som jakter høye, direkte avkastninger. Våren 2023 fortsetter milliardene å regne over aksjonærene», skriver Dagens Industri.
Og sjefen selv, Martin Lundstedt kaller kvartalsrapporten «en styrkebeskjed fra Volvokonsernet».