-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mitsubishi avvikler varebilsalget
Mitsubishi L200 har vært en del av det norske pickupmarkedet i mange år. Nå er det slutt.
Det bekrefter Christian Schmidt overfor YrkesBils søsterpublikasjon, BilNytt.no.
Han er ny administrerende direktør i Mitsubishi-importør MMC Norge AS.
Mitsubishis pickupmodell fylte 40 år i 2018, og fikk samtidig en real make over.
L200 har gjennom årenes løp fått ry på seg som en nær ustoppelig arbeidshest - også i Norge, der modellen har hatt en solid posisjon som yrkesbil.
Ifølge Opplysningsrådet for Veitrafikken er det de seneste ti årene registrert 2.236 L200 i Norge.
Men nå er det altså slutt:
- Modellen er ute fra 1. januar, så vi må sette skilter på alle bilene vi har innen nyttår, sier Schmidt til BilNytt.no.
30 biler på lager
Schmidt bekrefter at det er rundt 30 av bilene som fremdeles ikke er registrert.
L200 er imidlertid på vei ut av markedet i Europa også, da den europeiske typegodkjenningen løper ut 31. desember.
Avviser ikke comeback
Etter det YrkesBil forstår skal L200 fortsatt selges i andre deler av verden. Asia er et av de største og viktigste markedene, og her skal den fremdeles selges.
Modellen bygges i Thailand, og selges i noen markeder under navnet Triton.
- Dersom det kommer elektrifiserte varebiler fra Mitsubishi på et tidspunkt, er vi mer enn klare. Men per dags dato har vi ingen ny varebil å annonsere, sier Schmidt.
Flere pickupmodeller borte
L200 er for øvrig ikke den eneste pickupen som forsvinner ut av det norske og europeiske markedet i løpet av relativt kort tid.
Ved utgangen av 2021 forsvant også Nissan Navara.
Et år tidligere hadde Mercedes-Benz kuttet ut X-klasse (basert på Navara) uten å lansere noen erstatter. Det skjedde etter at X-klasse kun hadde vært i salg i noen få år.
Volkswagen Amarok gikk også ut av produksjon i 2020, men kommer nå som kjent tilbake for fullt i en ny versjon basert på nye Ford Ranger.