-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nordisk delegasjon
RSA på messe i Korea med nytt merke
Forrige uke ble det kjent at RSA får et nytt agentur i sin etter hvert ganske omfattende portefølje. Nå er de på plass i Korea og rapporterer direkte fra Seoul Mobility Show.
Det nye merket RSA nå skal håndtere er KG Mobility – tidligere SsangYong – og nå har de tatt med seg representanter fra Norge, Sverige og Danmark for å overvære merkets relansering på bilmessen i Seoul.
KG Mobility presenterer her en offensiv produktplan med en rekke nye modeller. Samtidig viser de konsepter som skal vise vei inn i fremtiden.
Koreas eldste
KG Group er nye eiere av det sør-koreanske bilmerket SsangYong som er Koreas eldste, og lanserer det nå som KG Mobility i helt ny drakt. De nye eierne har varslet en ekspansiv og offensiv produktplan, og nå presenterer de en rekke nye modeller på Seoul Mobility Show.
Steinar Dokken er salgssjef for KG Mobility i Norge, og rapporterer fra Seoul:
– Med en så ekspansiv produktplan som KG Mobility nå lanserer, vil dette spekteret av modeller passe det norske bilmarkedet godt. Det er ingen tvil om at KG Mobility mener alvor med denne storsatsingen..
Flere elbiler
Forrige uke bekreftet KG Mobility Norge lanseringen av fire nye elektriske kjøretøy i nær fremtid, og besøkende på arrangementet fikk se produksjonsmodeller og konseptutgaver av de kommende nyhetene.
KG Mobility avduket blant annet Torres i elektrisk utgave med navnet Torres EVX – en romslig SUV med god plassutnyttelse og et tøft offroad-design. Bilen er 4,7 meter lang. Den kommer med en 73,4 kWt batteripakke og er forventet å levere en rekkevidde på 420-500 km (WLTP).
Interiøret består blant annet av en stor, dobbel panoramaskjerm. Prisen på Torres EVX vil bli annonsert i løpet av andre halvår.
– Torres EVX er som skapt for norske bilkjøpere. Vi venter at denne vil komme til Norge mot slutten av året, legger Dokken til.
Pickup og SUV-er
Besøkende på arrangementet fikk også se flere konseptmodeller som vil komme for salg i løpet av de neste to årene – O100, F100 og KR10.
O100 er en elektrisk pickup med firehjulstrekk mens F100 er en stor elektrisk SUV. I tillegg viste de konseptmodellen KR10, en mellomstor elektrisk SUV med retro-design.
Frank Dunvold, CEO i RSA Group, er også på plass i Seoul, sammen med Mr. Kwak, eier av KG Group, og Mr. Jeong, president i KG Mobility.
– Det er ingen tvil om at KG Mobility nå virkelig markerer starten på en ny æra. Introduksjonen av disse modellene, samt den nye 4x4 EV-plattformen, vil legge grunnlaget for at KG Mobility vil bli svært en konkurransedyktig aktør på det skandinaviske bilmarkedet, sier Dunvold.
Ny plattform
KG Mobility viste frem sin nye 4x4 EV-plattform under Seoul Mobility Show. Plattformen er utstyrt med to motorer, og kan veksle mellom to- og firehjulsdrift, avhengig av hvilke kjøreforhold man befinner seg i.
Den effektive cellekonfigurasjonen i batteristrukturen gir bedre plass innvendig. Plattformen er ventet å komme med ladehastighet over 300 kW senere, men her gjenstår lokal testing før endelige spesifikasjoner er klare.