-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk Iveco Daily
På en stor miljøutstilling i Rimini lanserte Iveco sin nyeste elektriske varebil.
Den nye Daily ble valgt til Van of the Year for 2015. Nesten underlig at den ikke møtte opp i eldrift-utgave med en gang, for helt siden 1986 har Iveco levert sine lettere biler med plugg.
Men tidligere har bilene vært bygget om utenfor huset, Micro Vett (som fremdeles gjør Fiat 500og Panda elektriske) har modifisert dem, selv om de ble solgt som, og av, Iveco.
100 prosent Iveco
Det er ikke sagt et ord om at den nye modellen, lansert i forrige uke, ikke er 100 prosent hjemmelaget. Tvert om er det en rekke detaljer som tyder på at nå snakker vi et 100 prosent Iveco-produkt.
Det burde blant mye annet også ha noe å si for prisen, som imidlertid ikke er klar ennå. Men det er klart at el-pakken kan leveres på alle New Daily, kasse og cab, opp til 5,6 tonn eller 19,6 kubikk.
Hva som er klart er at produsenten snakker om 280 kilometer rekkevidde per lading, etter dagens kjøresyklus, og at den har en nyutviklet batteripakke der batterienes levetid er økt med 20 prosent, samtidig som vekten er senket slik at nyttelasten øker med 100 kilo, sammenliknet med tidligere modeller.
Hurtigladere
Bilene kan kobles til hurtigladere som bare bruker to timer på å fullade. Det er innført mulighet for to kjøremodi, og det regenerative bremsesystemet er utformet slik at man enkelt kan velge den beste vurdert ut fra kjøre- og trafikkforholdene.
Bilen sørger også for at et akustisk varselsystem automatisk slår inn når du kjører med mellom én og 30 km/t.
Et elektronisk dashbord inkluderer også en 7 tommers pad der man blant annet finner et nytt sat-nav system, spesielt utviklet sammen med Tom Tom for disse bilene.
Kanskje snart på tide at moderne nullutslipps varebiler også får noen incentiver. Lettere parkeringsmuligheter, for eksempel.