-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bærekraftig Vision
Iveco viste sin Vision, et fremtidskonsept på IAA i fjor. Nå har den fått en europeisk miljøpris.
Det er det tyske fagbladet Transport som i en vrimmel av mer eller mindre betydningsfulle «of the year» har tildelt dette prosjektet noe som nærmest kan oversettes som Euro-Transport Bærekraft-prisen for 2016.
Automatisk lasting og lossing
Juryen kaller dette ganske enkelt for den beste, og best integrerte, oppskriften på fremtidige transportbehov for urbane områder.
Det går selvfølgelig mye på drivlinjen: ren eldrift, støyfritt og null-utslipp, i de tetteste områdene og hybrid over lengre avstander. Men det går også meget på infrastruktur-løsninger, kommunikasjon, optimalisering av kjøreruter, lav TCO, og meget mer.
En av spesialitetene som vakte stor interesse var for eksempel et automatisk laste- og lossesystem, et fleksibelt gulv i varerommet og en helt ny måte å sikre godset på.
Enklest mulig
Menneske-maskin kontakten var selvfølgelig utformet slik at sjåførens jobb skulle bli enklest mulig. Det betyr ikke bare avansert system for navigasjon og trafikkovervåking, men også slike praktiske detaljer at han kan gå rett fra førerplassen og inn i lasterommet.
Vision var ikke bare en veldesignet fremtidstudie, den var også en godt gjennomtenkt en. Men når kundene skal kunne glede oss over noen av finessene som ble antydet der er det ikke sagt noe om.