-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Digitalisering gir rask håndtering av feil
For yrkessjåfør er det kritisk når arbeidsplassen deres må stå verksted. En ny undersøkelse fra Iveco viser at ståtiden reduseres dramatisk etter hvert som digitalisering innføres.
Iveco hevder at digitaliseringens inntog i transportbransjen skaper kontinuerlig bedre forutsetninger for flåteeiere til å forbedre sine totale eierkostnad og øke sikkerheten for sjåførene. Nye tall fra produsenten viser at en digital plattform gjør det mulig å håndtere 92 prosent av alle kritiske kjøretøyfeil for selskapet i Norden innen fire timer.
Det mest lønnsomme for flåteeiere og transportfirmaer er å unngå uplanlagte stopp. Hver dag og hver beslutning handler derfor om å optimalisere kjøretøyets oppetid og sørge for at bilen forblir i bevegelse.
I en stadig mer digitalisert transportbransje er det nå flere verktøy som kan brukes for å hjelpe kjøretøysflåten med å effektivisere driften, øke produktiviteten og gi sjåførene bedre forutsetninger for å kjøre tryggere. Nå rapporterer Iveco nye tall som viser at deres digitale plattform Iveco On kan hjelpe kundene med å unngå kostbare stopp og unødvendige risikoer.
– Målet vårt er å maksimere driftstiden for kundene våre, samtidig som vi forebygger skader og alvorlige feil. Våre data viser at vi ved hjelp av Iveco On har kunnet håndtere og rette opp 92 prosent av alle kritiske kjøretøyfeil, samt omtrent 94 prosent av alle ikke-kritiske feil i Norden. Dessuten ser vi at omtrent 90 prosent av disse tilfellene kun har tatt 24 timer før vi har løst problemet eller fått bilen på verkstedet, forteller TCO Manager Nico Jørgensen.
Både store og små feil
Utover å tilby sanntidsanalyse kan IVECO ON også hjelpe når ting går galt, noe de nye tallene underbygger som en tjeneste som både brukes og fungerer.
– Vårt sentrale kontrollsenter er en del av vår tilknytningsavtale. Kontrollsenteret er plassert i italienske Torino, og der sitter de og overvåker alle kjøretøy som er koblet til Iveco On-system døgnet rundt. Hvis det oppstår en feil med et kjøretøy, går det en alarm i rommet. Deretter går personalet i gang med å undersøke hva feilen er og hvordan de kan hjelpe. De gir også forhandleren på kundens hjemmemarked en varsling, slik at vi ved den lokale tekniske støtten kan se om noen av våre kjøretøy rapporterer feil, sier Henrik Vangsfeldt, Customer & Product Support Manager hos IVECO, og fortsetter:
– Ved alvorlige feil kan kontrollsenteret kontakte kunden direkte og gi informasjon om hva kjøretøyet trenger, for eksempel om kjøretøyet trenger et verkstedbesøk umiddelbart. Vi har også aktivert geofencing på alle kjøretøy, slik at vi kan se hvor de befinner seg. Dermed kan kontrollsenteret ta kontakt med verkstedet før de snakker med kunden, for å undersøke om de har tilgjengelige reservedeler og tider, og deretter informere kunden direkte.
Henrik Vangsfeldt avslutter:
– Ved mindre alvorlige feil eller når det er tid for service, kan vi informere kunden og hjelpe til med å planlegge et verkstedbesøk på et senere tidspunkt. Vi kan også hjelpe til med å finne verksteder utenfor kundens hjemmemarked. Alt dette gjelder enten du har en stor vognpark eller bare ett kjøretøy. Det eneste som kreves, er at du aktiverer Iveco On.
Tryggere kjøring og mer penger i lommeboken
Noe Iveco gjerne fremhever er det som kalles "Predictive Driving". Teknologien brukes til å forutsi førerens kjøremønster basert på ulike faktorer, som trafikk, tid på dagen og tidligere kjørehistorikk. En del av teknologien innebærer også bruk av hjelpemidler og analyseverktøy som blant annet Iveco On.
– For en flåteeier kan Predictive Driving-teknologien ha flere fordeler. Ved å forutse førerens kjøremønster kan man redusere drivstofforbruket og vedlikeholdskostnadene ved å unngå unødvendig slitasje på kjøretøyet. Det kan også bidra til å redusere risikoen for ulykker, siden føreren er mer oppmerksom på kjøringen sin. Med Iveco On hjelper vi også kunden med å effektivisere verkstedsprosessen og samtidig få mest mulig ut av verkstedsbesøket. På denne måten sparer kunden penger og forlenger kjøretøyets levetid, avslutter Henrik Vangsfeldt.