-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Stor bestilling
Iveco til NATO-naboen
Noen uker før det ble klart at Tyrkia åpnet NATO-døren for svenskene, åpnet svenskene sin dør for en solid leveranse fra Iveco.
Inntil 3000 lette MPV-er skal det svenske forsvaret kjøpe fra Iveco.
Nå er det selvfølgelig ikke vanlige MPV-er vi snakker om. Det dreier seg om såkalte Light Multi Purpose Vehicles som har litt annerledes Purpose enn slike du kanskje tenker på når (hvis?) du tenker MPV.
Det er heller ikke vanlige Iveco vi snakker om. Her er oppdraget plassert hos IDV – spesialdelen av Iveco som har utelukkende går inn for forsvars-utstyr – både militært og sivilt.
Og forresten er det ikke sikkert det er 3000 biler det til slutt vil dreie seg om heller. «Inntil 3000» sier kontrakten, med 400 biler i første runde.
Ikke så dårlig det heller, den sendingen skal koste cirka 850 millioner svenske kroner.
Bilene går på NATOs unisex-drivstoff, drar på alle fire, er bygget for temperaturer mellom minus 32 og pluss 49 (fin sommerferiebil med andre ord) og har sitt eget kundeprogram med vedlikehold og service i 12 år fremover.
MUV-en, som den egentlig heter – Military Utility Vehicle – leveres i 12 forskjellige versjoner – blant annet til troppetransport, medisinsk innsats eller kommunikasjon og logistikk.
Full elektromagnetisk kompatibilitet slik at man kan bruke militært kommunikasjonsutstyr om bord. Og det er levert en rekke forskjellige, skreddersydde påbygg - blant annet en medisinsk enhet som kan flys videre med et C-130 Hercules uten at de medisinske funksjonene blir avbrutt.