-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Hyundai med ny «sprinter»
Hyundai kommer med en ny varebil i Sprinter-klassen til Hannover-utstillingen. Kanskje kommer den til Norge.
3,5 TONN: To uker før Hannover-utstillingen IAA åpner, dukker Hyundai opp med noen forsiktige skisser av en varebil som skal lanseres der.
At den også skal til bilutstillingen i Paris uken etter, tyder på at det også gjemmer seg en minibuss, eller en VIP-limo et sted inne i den oppskriften.
Det eneste fabrikken sier om akkurat det, er at bilen er bygget på en meget fleksibel arkitektur, slik at den kan komme med en rekke forskjellige karosserier, inklusive et flat-bed.
Hva de imidlertid ikke sier noe om er for eksempel hvilken ende bilen skal drives i, eller om det blir muligheter for 4x4 her.
Det eneste vi faktisk vet konkret er at den skal hete H350 – hvis ikke den antydede betegnelsen på nummerskiltet også bare er et konsept.
Men det tyder vel i hvert fall på at vi snakker om en 3,5 tonns bil.
Den norske importøren har ikke tatt noen beslutning med hensyn til import ennå. Men det er kanskje på tide at man gjenoppliver tanken på dedikerte nyttebilsentra fra noen år tilbake.
Den ferske Hyundai-direktøren Thomas Rosvold har jo et godt grep om varebiler, det viste seg da han styrte Peugeot-skuta.
H1-modellen gjorde seg i sin tid bemerket på varebilmarkedet, og det ble solgt innpå 9000 av den, totalt.
Det var år der den luktet på 1000-tallet. Men de siste årene har salget ligget på et par hundre, og så langt i år har ikke salget nådd femti en gang.
Bilen er hva Hyundai kaller et «globalt produkt», men siden den skal bygges på fabrikken i Tyrkia er det åpenbart at denne har kvaliteter og egenskaper som passer for Europa.