-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny konstellasjon for hydrogen-distribusjon i Norge
Vireon overtar Westgass Hydrogens satsing på hydrogenfyllestasjoner, og inngår samarbeid i andre deler av verdikjeden
Vireon, som er et datterselskap av Norwegian Hydrogen AS, har som målsetning å bli en ledende aktør innen hydrogenfyllestasjoner for tungtransport i Norden.
Selskapet opplyser at de for øyeblikket er i full sving med å utvikle og bygge infrastruktur i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Nå har Vireon altså inngått avtale om kjøp av fyllestasjonsatsingen til et annet norsk selskap, Westgass AS.
– En viktig og riktig avtale for oss alle, sier Jens Berge, CEO i Norwegian Hydrogen og styreleder i Vireon i en pressemelding.
- Westgass har vært dyktige, og tidlig ute for å sikre gode lokasjoner og posisjoner i markedet. Det at vi nå overtar den satsingen de tidligere har hatt på hydrogen fyllestasjoner vil derfor styrke vår egen satsing, hvor vi har en klar ambisjon om å bli den ledende aktøren i Norden. Jeg er sikker på at dette kjøpet vil gjøre oss til en enda mer attraktiv samarbeidspartner for transportselskaper som ønsker å kutte sine utslipp, sier Per Øyvind Voie, adm.dir i Vireon.
Vil fokusere på distribusjon
Westgass etablerte sin hydrogenvirksomhet i 2021, etter å ha drevet med naturgass.
- Nå er tiden inne for å overlevere porteføljen til Vireon som satser tungt på dette markedet og vi mener de er den rette til å bygge ut infrastruktur. Vi kan nå fokusere enda sterkere på vår kjernevirksomhet, som er leveranse av hydrogen. Vi har et klart mål om å bli den ledende distributøren av hydrogen i Norden, sier Arne Åkerlund, Kommersiell direktør i Westgass.
Tre-parts samarbeid
Samtidig som Vireon overtar fyllestasjonssatsingen til Westgass, inngår også Vireon, Westgass og Norwegian Hydrogen et strategisk tre-parts samarbeid. Samarbeidet innebærer at Westgass vil kunne bistå med distribusjon av hydrogen for både Vireon og Norwegian Hydrogen, mens Westgass kan sikre hydrogen til sine kunder fra Norwegian Hydrogen sine produksjonsanlegg.
– Vi er tre selskaper som har blitt godt kjent og snakker godt sammen. Vi har stor respekt for hverandre og for hverandres styrker. Det skal vi nå søke å utnytte best mulig fremover, slik at vi kan gi våre respektive kunder et enda bedre tilbud, sier Berge i Norwegian Hydrogen.
Westgass opplyser at de nå ser en sterk vekst i etterspørselen etter grønt hydrogen.
- Produksjonen av hydrogen i Norge er ikke stor nok til å dekke behovet. Westgass ser store muligheter i dette samarbeidet, og gleder oss til fortsettelsen sammen med Vireon og Norwegian Hydrogen, sier Kinar Kent, CEO i Westgass.
LES OGSÅ:
-
Norge skulle bli deres «andre hjemmemarked» - nå kjemper Quantron for å overleve
-
– Nå må vi bruke den teknologien vi har, der det fungerer
-
Hydrogen, selvkjørende lastebiler og registreringsutfordringer på agendaen
-
Kritiske til Enova-støtteordning: – Mange kunder tør ikke legge inn ordre på elektriske lastebiler
-
Elektrisk drift eller hydrogen på lastebiler? Det enkleste er ofte det beste