-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny trøst for Nikola
Etter at de kom til Ulm i midten av september, for å fortelle at nå begynner snart Europa-produksjonen, tok det bare en måneds tid før Nikola igjen kunne trøste seg med et tilsynelatende lyspunkt.
Amerikanske PGT Trucking, ‘A Leader in the Flatbed Transportation Industry’ har tegnet en avtale om å lease 100 brenselcelle biler av Type Tre derfra.
Leveransene skal starte i 2023 – da regner man med at produksjonen, også fra Coolidge, Arizona-fabrikken, er i gang.
I tillegg til leasing-avtalen er det også tegnet kontrakter på service og vedlikehold, og Nikola skal sørge for infrastrukturløsninger som vil gjøre det mulig for bilene å finne tanksteder.
Bilene skal utstyres med tanker som gir dem 800 km rekkevidde.
PGT-sjefen, Gregg Troian, sier at selvfølgelig er bærekraft-tankegangen i transport også viktig, men han peker spesielt på at de har store leveranser til bilfabrikkene, ikke minst av stål, eller ferdigproduserte karosserideler.
-Og for en industri som er spesielt presset til å senke CO2 avtrykket sitt – både i produksjon og for produktene – er det viktig at også frakten til og fra viser de samme signalene.
-Bærekraftig transport som vi kan tilby med Nikola vil øke sikkerheten, senke kostnader og CO2-utslipp - og vil være positivt for businessen, sier han.