-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota fornyer HiAce
Det er en viktig begivenhet for Toyota Norge når de snart lanserer en ny HiAce. Skjønt å kalle den ny er å ta i litt vel hardt.
Fronten er ny, og visstnok skal det også være endringer på bakparten – selv om disse er vanskeligere å få øye på for en legmann. Interiøret er modernisert og importøren lover mer personbilkomfort bak rattet. Dette inkluderer et lavere støynivå.
Bilen har vokst 8 cm takket være lenger overheng foran. Sikkerhetsnivået er hevet med flere kollisjonsputer.
Nye er også motorene, to dieselalternativer på 2,5 liter som byr på henholdsvis 95 eller 117. Begge innfrir de strengere utslippskravene i EUR4 og medfører reduserte driftskostnader sammenlignet med dagens modell.
Maks dreiemoment for den svakeste utgaven er 230 Nm i området fra 1400 til 2800 omdreininger. 294 Nm mellom 1600 og 2400 o/min er hva du får med den kraftigste utgaven. Denne har også 4x4 som standard, noe de fleste foretrekker for norske forhold.
Vedlikeholdskostnadene skal også synke. Bilen har et system som automatisk varsler oljeskift, og serviceintervallet er 30.000 km.
Nye HiAce leveres i kort og lang utgave og er i salg fra november. På tross av sin satte alder, er HiAce fortsatt Norges mest solgte varebil. Den posisjonen håper Toyota å opprettholde med sin nye modell.