Toyota HiAce
Toyota HiAce
Toyota HiAce
Toyota HiAce

Toyota fornyer HiAce

Det er en viktig begivenhet for Toyota Norge når de snart lanserer en ny HiAce. Skjønt å kalle den ”ny” er å ta i litt vel hardt.

Publisert

Fronten er ny, og visstnok skal det også være endringer på bakparten – selv om disse er vanskeligere å få øye på for en legmann. Interiøret er modernisert og importøren lover mer personbilkomfort bak rattet. Dette inkluderer et lavere støynivå.

Bilen har vokst 8 cm takket være lenger overheng foran. Sikkerhetsnivået er hevet med flere kollisjonsputer.

Nye er også motorene, to dieselalternativer på 2,5 liter som byr på henholdsvis 95 eller 117. Begge innfrir de strengere utslippskravene i EUR4 og medfører reduserte driftskostnader sammenlignet med dagens modell.

Maks dreiemoment for den svakeste utgaven er 230 Nm i området fra 1400 til 2800 omdreininger. 294 Nm mellom 1600 og 2400 o/min er hva du får med den kraftigste utgaven. Denne har også 4x4 som standard, noe de fleste foretrekker for norske forhold.

Vedlikeholdskostnadene skal også synke. Bilen har et system som automatisk varsler oljeskift, og serviceintervallet er 30.000 km.

Nye HiAce leveres i kort og lang utgave og er i salg fra november. På tross av sin satte alder, er HiAce fortsatt Norges mest solgte varebil. Den posisjonen håper Toyota å opprettholde med sin ”nye” modell.

Powered by Labrador CMS