-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Mitsubishi-pickup
Og det er en viktig bil for Mitsubishi. L200 utgjør en fjerdedel av merkets totale volum. Her er de første bildene av bilen som lanseres i mars.
PICKUP: Bilutstillingen i Geneve er valgt som arena for lanseringen i Europa.
L200 har lange tradisjoner i Mitsubishi. Bare av 4. generasjon av bilen er det alene produsert nesten 1,3 millioner enheter de siste ni årene.
Og av nye L200 du ser her, har Mitsubishi Motors ambisjon om å produsere 200.000 enheter årlig ved fabrikken i Laem Chabang i Thailand.
Doble dører
Også nye L200 fortsetter i Club Cab og Double Cab versjon, men det nye er at Club Cab får to ekstra dører. De to nye bakdørene åpnes motsatt vei, slik at man får fri tilgang til hele kupeen uten B-stolpe.
Utvendig har nye L200 samme mål som forgjengeren, men innvendig er benplassen økt med 2 centimeter og bredden ved skulderhøyde bredden med 1 centimeter.
I følge Mitsubishi har nye L200 et chassis med syv prosent økt vridningsstabilitet. I tillegg kommer lenger bladfjærer, videreutviklet hjuloppheng og forbedrede chassisinnfestinger.
Tiltakene gir både mer komfort og stabilitet. Samtidig er tillatt tilhengervekt økt til 3,1 tonn.
80 prosent motor
Eller i hvert fall angir Mitsubishi at drivstofforbruket er redusert med 20 prosent – som de påstår dermed blir best i denne bilklassen: 0,67 l/mil for manuelt gir og 0,76 for automaten.
Det skyldes helt ny motor, nye girkasser og videreutviklet aerodynamikk. Motoren er en 2,4-liters turbodiesel med variable ventiltider og 181 hester og 430 newtonmeter. Bilkjøperen kan velge mellom 6-trinns manuell girkasse med korte girskift og en ny 5-trinns automat.
Elektronisk innkobling av 4WD
Firehjulstrekket opereres nå via et hjul i midtkonsollen. Skifte skjer elektronisk, og man kan skifte fra 2WD til 4WD i hastigheter opp til 100 km/t.
Normalt vil drivkreftene automatisk kanaliseres til hjulene med best grep, mens ved låst senterdifferensial oppnås 50/50 momentfordeling. L200 har full lavgirserie og bakkeklaring på 20 cm.
I tillegg til kollisjonsputer foran, i sidene på stolene og langs vinduene, er også kne-kollisjonspute for fører nå standard. Filskiftevarsler, stabilisatorprogram for tilhenger og bakkestartassistent er ytterligere eksempler på nytt sikkerhetsutstyr
Dette er modellvariantene til Norge:
Club Cab, 6MT, 2,4-181, 4-dørs, Intense og Instyle+
Double Cab, 6MT, 2,4-181, 4-dørs, Intense og Instyle+
Double Cab, 5AT, 2,4-181, 4-dørs..Instyle+
Første leveringer kan skje i løpet av september. Priser blir først tilgjengelig samtidig med bilutstillingen i Geneve i begynnelsen av mars.