-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Transit blir global
Ford har nylig foretatt en teknisk oppdatering med bl.a. nye drivlinjer i Transit. Nå står eksteriøret for tur, samtidig som Ford utvider Transits territorialgrenser.
I Yrkesbil nr 5-2011 skrev vi at Transit nå endelig får Euro5-motorer, en ny 2,2-liters common rail diesel. Det medfører lavere utslipp og ditto lavere priser grunnet reduserte avgifter. For en bil med 4x4 kan det dreie seg om prisnedgang på så mye som 25.000 kroner.
Innpakningen er fortsatt den samme gamle, men en ny Transit, med et mer moderne utseende som trolig vil nærme seg Fords moderne designspråk slik vi kjenner det fra personbilene, er under utvikling – noe disse spionbildene viser.
Utseendet blir neppe like radikalt som på konseptbilen Evos
Mens Transit så langt har vært forebeholdt Europa og enkelte andre markeder, hevder våre kilder at den i neste generasjon også skal selges på det amerikanske kontinentet. Dermed følger den i fotsporene til Fiesta og Focus som også er globale modeller.
Man forventer at produksjonen starter ved Fords fabrikk i Avon Lake, Ohio, i 2013, der den skal erstatte den amerikanske E-serien. Dermed får Ford oppfylt en 40 år gammel drøm om én global varebil.
Mens vi i Europa er vant til fire- og femsylindrede dieselmotorer, kan dette begrense salget til amerikanere som sverger til V-motorer med større slagvolum, og gjerne også bensindrevne.
En 3,2-liters diesel og en 2,3-liters bensinmotor kan derfor bli aktuelle for USA, og kanskje noe enda kraftigere. Vi forventer ny Transit til Norge innen et års tid.