Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT
Ford Ranger MS-RT

Rallyinspirert Ranger

Antall versjoner av Ford Ranger begynner å bli anselig. Nå kommer en ny modifisert rallyinspirert variant, under navnet MS-RT.

Publisert
Ranger MS-RT er ifølge Ford inspirert fra M-Sport Ford World Rally sin Fiesta WRC.

Følger du med på WRC har du antakelig sett MS-RT-logoene på de heftige Fiestaene fra M-Sport Ford World Rally Team?

Bokstavene – som står for M-Sport Road Technology – er navnet på en «varebil-forgreining» i M-Sport-konglomeratet til rallyveteranen Malcolm Wilson.

Mest kjent er M-Sport selvsagt for sitt Ford Performance-støttede WRC-team, men de holder også på med mye annet moro.

Nå har spesialistene i MS-RT utviklet en design som er tilgjengelig for dem som virkelig ønsker at pickupen skal stå ut i mengden.

– Ranger MS-RT er utviklet for kunder som vil ha alle pickupens unike egenskaper som arbeidsbil, men samtidig ønsker et rallyinspirert design og eksklusivitet, sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Espen Markussen.

Utvalget av Ranger-varianter spenner allerede fra XLT, Limited og Wildtrak til spesialmodeller som Thunder og Raptor.

MS-RT-versjonen blir tilgjengelig i Norge fra sommeren 2021.

Den er utviklet med utgangspunkt i en Ranger Wildtrak. Det betyr at den har mer enn et tonn nyttelastkapasitet og kan fås både som Rap Cab og Double Cab.

Eksteriøret inkluderer en håndbygd front med karbondetaljer rundt grillen og tåkelysene. Breddede sideskjermer, sammen med 20 tommers OZ Racing aluminimumsfelger, MS-RT sideskjørt og karbon-detaljer på sidespeilene, skal ifølge Ford gi pickupen en mer sporty fremtoning.

Bilen leveres med lakkfargene Frozen White, Sea Grey eller Agate Black, og MS-RT logoer er synlige flere steder.

Innvendig er bilen kledd med skinn og oransje kontrastsømmer. Matter og beskyttelsesplater inni kupeen er også blitt preget med MS-RT-logo i tillegg til andre detaljer.

Under panseret finner du Fords 2-liters EcoBlue dieselmotor med bi-turbo og 213 hestekrefter. Samme som i Ranger Raptor, og 10-trinns automatkasse.

Med inntil 500 Nm dreiemoment bør nyttelastkapasitet på over ett tonn og tilhengervekt inntil 3,5 tonn være for en lek å regne.

Powered by Labrador CMS