-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Test av Fiat Strada: Arvtageren fra Brasil
Skoda Pickup hadde stor suksess på det norske markedet. Nå lanseres Fiat Strada, en billig, men relativt velutstyrt pickup. Vi har testet Strada og mener dette er mye bil for pengene.
Fiat Strada er ingen nykommer i ordets rette forstand, bilen har vært produsert i flere år allerede, men det er først nå den er aktuell her hjemme. Det er snakk om en liten og velutstyrt pickup med dieselmotor, den første billige pickupen siden Skoda Pickup forsvant fra markedet for fem år siden.
Vi har satt bilen på en skikkelig test i vår distribusjonsløype i Østfold, i tillegg har vi kjørt ca.
Utstyr
I forhold til prisen er Fiat Strada overraskende velutstyrt. Av sikkerhetsutstyr kan vi nevne kollisjonspute på førersiden (kollisjonspute på passasjersiden er ekstrautstyr), teleskopisk sikkerhetsramme, stålbjelker i dørene, høydejusterbare bilbelter, høyt montert bremselys samt ABS-bremser. At ABS er standard applauderer vi – det er det nemlig ikke alle varebiler som har.
Innvendig finner vi utstyr som elektriske vindusheiser, sentrallås, RDS-radio med CD-spiller, ratt som kan justeres i høyden, høydejusterbare nakkestøtter og skyvevindu i bakvinduet for å nevne noe.
Lasteplanet er utstyrt med bedliner i hardplast, fire kraftige surrekroker i dørken, samt ti surrekroker for presenning. Det finnes et eget feste for reservehjulet på lasteplanet, hvis man trenger hele lasteplanet kan reservehjulet plasseres inne i bilen bak passasjersetet.
Det eneste som står på lista over ekstrautstyr er kollisjonspute på passasjersiden, manuelt klimaanlegg, tåkelys foran og aluminiumsfelger. I tillegg kan bilen leveres med låsbart lokk eller høy topphatt til lasteplanet.
Les hele testen i YrkesBil nummer 3.