-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Spennende ny Fiat
Lenge varslede Fiat Freemont er straks på markedet. Men hvem konkurrerer den med?
Med nye Freemont sitter Fiat i Norge med to biler som både selges som varebiler og syv seters personbiler.
Og mens den nye og prisbelønte Doblo er lett å plassere, les YrkesBils test her, er det ikke helt åpenbart hvor Freemont skal sette inn støtet.
Freemont er som kjent den første Fiat-bilen som kommer ut av koblingen med Chrysler-gruppen. Og vi vet jo at bilen er basert på Dodge Journey.
Men samtidig har litt for få nordmenn kjøpt Journey til at den bilens egenskaper kan kalles allmenn kunnskap.
Med 4,89 meters lengde er Freemont nesten en halvmeter lenger enn de typiske storselgerne i MPV-klassen som VW Touran og Peugeot 5008.
Det er faktisk også noen centimeter lenger både Ford Galaxy og VW Sharan, som dermed blir nærmeste konkurrenter i størrelse.
Til sammen selger for øvrig de to overnevnte snaut 300 biler i året, som også sier litt om den begrensede størrelsen på markedet Freemont skal inn i.
Prismessig er bilen antydet til å kunne leveres fra i overkant av 300.000 kroner med tohjulsdrift, manuell girkasse og Fiats egen, fine 2,0 Multijet dieselbrenner med 140 hester.
Det priser den i utgangspunktet gunstig i forhold til VW Sharan, som begynner på 315.000 kroner, og enda bedre i forhold til Galaxy som begynner på 335.000 kroner.
Freemont lanseres i Norge i oktober.
I 2012 kommer bilen også med 170 hester, firehjulsdrift og automatgir. Garantert en interessant kombinasjon i vinter-Norge, men det gjenstår å se hva det vil gjøre med prisen…
Her kan du lese reportasjen fra introduksjonen av personbilen i slutten av juni.