Ny Fiat Doblò i januar

En ansiktsløftet Fiat Doblò er i slutten av januar klar for det norske markedet. Den har fått nytt frontdesign, økt nyttelast og større varerom, nye versjoner med økt akselavstand og raske Multijet diesel motorer.

Publisert

Doblò Cargo har en nyttelast fra 730 til 850 kg

Fiat Doblò Cargo har en nyttelast fra 730 - 850 kg (økning fra 625 kg), og et lasterom på hele 3,2 m3 - noe som gir plass til hele to europaller. Den vil i tillegg kunne leveres i en Maxi-versjon (forlenget) som gir hele 4,0 m3 lasterom. Den yter 75 hk og har et dreiemoment på 190 Nm ved 1750 omdreininger. Prisen vil starte på kr 133.900,-.

Fiat har stor erfaring med å produsere komfortable varebiler til lave priser. Dette kommer til uttrykk i Fiat Dobló Cargo. Førerplassen er praktisk med viktige betjeningsorganer lett tilgjengelig, smarte oppbevaringsrom, ergonomisk korrekt utformede seter som gir et komfortabelt og trivelig førermiljø.

Nye Fiat Doblò Cargo har økt noe i lengde og er nå 425,3 cm lang (+9,4 cm). Hemmeligheten bak det romslige varerommet på 3,2 m3 er den firkantede oppbygningen, samt bilens bredde og høyde på henholdsvis 172,2 cm (+0,8) og 183,1 cm (-0,1). Innvendig er varerommets dimensjoner 168 cm (lengde), 147 cm (bredde) og 130,5 cm (høyde).

En varebil må også kunne tilby enkel adgangs til varerommet. Fiat Doblò utmerker seg med to store bakdører og en stor skyvedør på siden med bredde på 68,5 cm. Det er også mulig å få en ekstra skyvedør mot et lite tillegg. Fiat Doblò Cargo er meget konkurransedyktig på de fleste viktige kriterier som størrelse på varerom, dreiemoment, drivstofforbruk og pris.

Som hovedkonkurrenter har Fiat utsett tvillingene Citroën Berlingo og Peugeot Partner med 1,6-liters HDI-motor.

Powered by Labrador CMS