-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fra Premium til Luxus
Oppgradering hos Mercedes
Det er klart at luksus-pushet – som er så merkbart i personbilavdelingen deres – også måtte smitte over på varebiler. Nå oppgraderes hele slekta, V-Klasse, V-Klasse Marco Polo, Vito og eVito med «enda mere luxus» i sentrum av budskapet. Hekt også på den nye EQV, forresten – i begge versjonene.
Det kan ikke være enkelt å skulle gå fra Premium til Luxus, men det er det Mercedes-Benz har bestemt seg for å gjøre med alle bilene sine.
Det skal bli spennende å se om salgskreftene klarer å holde følge.
Vitoene har fått en ny front som visstnok også har noe med den saken (om luxus) å gjøre. Den skal i hvert fall gjøre modellene mer distinkte slik at du ikke tar feil av dem og en Renault Trafic. Multibeam LED lamper vil også pynte opp der foran, på enkelte utstyrsnivåer.
Innvendig er det snakk om to skjermer, en 10,25-tommers berørings-sak og en 5,5-tommers med trip-visning. Dessuten kan du få bilen med MBUX som vil gi Vitoføreren samme muligheter for funksjonsrikdom som personbilbrukerne har hatt til nå.
Sikkerhetsfunksjonene er enda flere enn før, og du finner også en førerassistentpakke med adaptiv cruise control, 360-graders kamera, en aktiv fartsgrenseholder og park assist og henger assist og fotgjenger assist, sorry fotgjengervarsler.
Drivlinjeprogrammet blir nok copy-paste, diesel og batterier, og fortsatt samme karosserityper – også en Tourer som blir en mer basic MPV enn de du finner hos V-Klassene.
V-klassen blir også ny i fronten, men blir enda mer oppgradert internt med to 12,3-tommers skjermer og MBUX software.
Mye nytt på sikkerhetssiden også, ‘attention assist’ for eksempel, aktiv bremse assist, blindsone-overvåking ……… listen er lang.
Minst like viktig, for her snakker vi jo til dels om luksus-limousiner, er tre nye utstyrsnivåer: Style, Avantgarde og Exclusive. Skinn hvis du vil, aircondition i bakre avdeling, smartfon integrering, elektriske dører – også her krever konfiguratoren en tunge rett i munnen.
Det hele skal være klart for 2024.