-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvo-Nytt, kapittel En
Volvo fornyer og oppgraderer FH-familien med en versjon som heter Aero. Riktig gjettet: «Med aerodynamisk utforming….. gir FH Aero energieffektivitet på et helt nytt nivå».
Alle FH-variantene vil komme i den nye Aero-versjonen. Også FH Electric og FH 16 med en helt ny 780-hesters motor tilhører den nye serien som skal rulles ut i løpet av 2024-2025.
Den nye hytta har brukt mulighetene det nye EU-regelverket gir anledning til, og har en front som er 24 cm lenger. Ikke bare gir det forbedret aerodynamikk og tilhørende lavere drivstoff-forbruk – det gir også bedre retningsstabilitet i kraftig vind.
Frirullingen blir også friere – noe som spesielt kommer den batterielektriske modellen til gode.
Det nye kameraspeilet blir spesielt fremhevet, som ikke bare bidrar til aerodynamikken, men også til sikkerhet. Blant annet har det en panoreringsfunksjon som følger tilhengeren når den svinger.
Forøvrig lister pressemeldingen opp en del fornyelser i stikkordsform:
- Volvos I-See-teknologi, som har blitt forbedret for å spare energi og karbonutslipp ved å bruke et skybasert topografisk kart for å optimalisere kjøring og gjøre det mulig å kjøre mer med cruisekontroll, noe som både kan spare energi og gi en mer avslappet kjøreopplevelse.
- Oppdaterte bremser med Volvos patenterte bremseskiver uten unødig friksjon forbedrer bremsekapasiteten, samtidig som energiforbruket og utslippene reduseres.
- Oppgradert brukervennlig Infotainment-system som kan tilpasses etter individuelle behov.
- Forbedret lydsystem, tilgjengelig med seks høykvalitetshøyttalere, en ny effektforsterker og en subwoofer som gir massiv kraft til lydopplevelsen.
- Et nytt innebygd navigasjonssystem vil bli tilgjengelig, med forbedrede kart tilpasset lastebilspesifikke behov, med automatiske kartoppdateringer som gjør det lettere å levere varer effektivt.
- Oppdateringer av interiøret inkluderer også en integrert mikrobølgeovn og USB-C-strømuttak.
- Volvo Trucks' My Business Apps har blitt lansert på flere markeder. Dette er en abonnementsbasert tjeneste som gjør det mulig for kunder å laste ned forretningsrelaterte apper fra forskjellige leverandører og bruke dem i lastebilenes sidedisplay, noe som gir reelle fordeler for driftstiden og den daglige bruken av lastebilen.
- Den nye funksjonen for dekktrykkovervåking gir flåtesjefer full oversikt over dekkene på lastebilen og tilhengeren gjennom Volvo Connect og reduserer dermed risikoen for kostnader og driftsforstyrrelser forårsaket av dekkproblemer.
Foreløpig er det ikke mye som tyder på det, men vi håper jo at pressekonferansen og møtet med bilen kommer til å avsløre litt mer dyptgående innovasjoner enn de som ble fremhevet i denne første, enkle pressemeldingen.
Det eneste konkrete vi egentlig kunne lese i den var at den nye FH Aero kutter energiforbruk og utslipp med inntil 5 prosent.
Skjønt, konkret?
Denne påstanden følges selvfølgelig opp av «Faktisk drivstofføkonomi kan variere avhengig av mange faktorer, som kjørehastighet, bruk av cruisekontroll, kjøretøyspesifikasjon, last, faktisk topografi, sjåførens erfaring, vedlikehold av kjøretøy og værforhold.»
Vi er lovet flere pressemeldinger om nyhetene de nærmeste dagene, og redaktør Høgseth Wardrum er på plass for å gi deg det han finner.