-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Slik skal Volvo Trucks korte ned på leveringstiden
– Ved å innlemme prosessen med å montere batterier i vår produksjonsflyt kan vi korte ned på leveringstider for våre kunder, sier Volvo Trucks-sjef Roger Alm, og åpner selskapets første monteringsanlegg for batterier.
– Innen 2030 skal minst 50 prosent av alle lastebilene vi selger på verdensbasis være elektriske, og innen 2040 skal vi være et karbonnøytralt selskap, sier Roger Alm, administrerende direktør i Volvo Trucks.
I det nye batterianlegget vil celler og moduler fra Samsung SDI bli montert sammen til batteripakker som er skreddersydd for Volvo Trucks’ tunge elektriske modeller: FH, FM og FMX.
Serieproduksjon starter i tredje kvartal i år.
Hver batteripakke har en kapasitet på 90 kWh og kunden kan velge å ha inntil seks batteripakker (540 kWh) i lastebilen. Antallet batterier avhenger av hver kundes behov for rekkevidde og lastekapasitet.
– Ved å innlemme prosessen med å montere batterier i vår produksjonsflyt kan vi korte ned på leveringstider for våre kunder og sikre batterier med høy ytelse, samtidig som vi øker resirkuleringen, sier Roger Alm.
Volvo Trucks’ batterier er designet slik at de senere kan reproduseres, overhales og gjenbrukes. Anlegget i seg selv drives av 100 prosent fornybar energi.
Med produksjonen av tre tunge helelektriske modeller som starter i år i Europa, har Volvo til sammen seks elektriske lastebilmodeller på verdensbasis og dekker alt fra bydistribusjon og avfallshåndtering til regional transport og anleggsarbeid.
– Med den raske utbyggingen av ladenettverk og forbedringene i batteriteknologien er jeg overbevist om at vi vil se en rask omveltning av hele lastebilindustrien i veldig nær fremtid, sier Roger Alm.