-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Minister klippet ladekabel i Oslo vest
En ny «fullsortiment» ladestasjon ble i dag åpnet på Sjølyst, vest i Oslo. Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen klippet kabelen.
Det sier litt om elbilens status når samferdselsministeren tar seg tid til å åpne det som i praksis er en alternativ bensinstasjon.
Store deler av norsk elbil-menighet var på plass – med Zeros Marius Holm som fremste vekkelsespredikant. Han båste liv i allerede frelste, mens alle store SUVer ble forvist fra området.
Powerpark er navnet på dette som i utgangspunktet er et stort feltforsøk. Bak står ladesystemaktør Salto, som har støtte av Transnova og Norsk Designråd, og ikke minst var BMW synlig og prominent på plass med både i3 og logoer.
Powerpark har fått en usedvanlig god lokalisering på Sjølyst, ikke minst fordi den ligger vegg i vegg med både Ica og Vinmonopolet.
Parken har seks ladestasjoner av forskjellige typer. Det vil si at det er lading for alle her, enten man har amerikansk, europeisk eller japansk bil.
Og mot kongelig norsk betaling: Du sender SMS til Harald eller Sonja, avhengig av hvilken pumpe du bruker.
En interessant teknofaktor er at strømtilførselen til stasjonen både er vanlig strømnett, solceller og batteri. Som del av uttesting av teknolgoer.
Det som skiller dette ut som pågående forskning er imidlertid det som ser ut som tårnet på en middelhavs-yacht. Dette tårnet er egentlig er en observasjonspost med eksperter som skal intervjue og observere elbilistene i aksjon.
Og alle som har hatt gleden av å prøve en elbil i det siste kan antagelig være enig om at den største utfordringen ikke så mye ligger i å kjøre elbil, men som å finne ut av den fantastiske nye verdens kabler, strømkurser og plugger.
Hensikten med observeringen er å finne frem til en enklest mulig ladehverdag for elbilister i fremtidens kjøpesentre og parkeringshus.
Før han klippet over en eldre ladekabel, brukte Ketil Solvik-Olsen anledningen til å forsikre forsamlingen om at det står et samlet politisk Norge bak satsingen på elbiler. Og at det fra FrPs side er lite som gleder så mye som å kjøre gratis i bomstasjonene.
FOTOKABAL: På bildene ser vi blant annet samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen og utviklingssjef Hedda Heyerdahl Braathen i Salto ladestasjoner. Og BilNorge kjørte selvsagt elektriske Twizy på oppdraget. Fotos: Haakon Førde