-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Redningsaksjon med og for Munro
Pussig: det første som dukker opp når vi skal inn for å se den nye redningsbilen til skotske Munro, er en crowdfunding-oppfordring på Seedrs. Formålet er nye investeringer slik at de får mulighet til å ansette flere, skalere opp anlegg og få større produksjonskapasitet.
Det er åpenbart for tidlig å tenke på noen flere modeller, men nå har de tatt med seg sin Mk. 1 og snakket med rednings-organisasjoner i England, Wales og Skottland og utviklet sin Mountain Rescue versjon.
Utgangspunktet er selvfølgelig bra nok. En kjører-overalt bil der den ene elmotoren driver alle fire hjulene der alle 375 hestene sendes til alle hjulene gjennom en to-speed transfer kasse og en senter-diff med sperre. Hvert hjul kan dessuten sperres individuelt.
Frigang på 48 centimeter og vadehøyde på 80 cm bidrar også til fremkommeligheten.
På drivlinjeområdet var det altså ikke grunn til å legge for stor ny innsats. Den holder.
Men man trengte bedre plass for å få på plass en båre og annet nødvendig utstyr. Løsningen var å hive ut bakseter, fremdeles er det plass til tre – den tredje i et sete ved siden av båren der bak. Båren fikk plass på langs.
Så pakket man utstyret i separate sekker og containere som alle har sine klare plasser på planet.
Bedre lykter på utsiden sammen med blålys. Skikkelige refleksbånd rundt bilen, et par refleks-dekaler – for ikke å snakke om gul-malte chassisdetaljer – gjør bilen mer synbar inne i skauen.
La oss håpe crowdfundingen blir like vellykket.