-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
MAN forserer elbilen
Ved presentasjonen av sin nye eltruck sa sjefen selv, Alexander Vlaskamp, at de første 200 skal bygges i 2024. Ett år tidligere enn det opprinnelig ble fortalt.
Ved presentasjonen ble det vist frem en prototype som så ut som den holder seg tett opp til produksjonsbilene.
Noen spesifikasjoner for den nye bilen ble heller ikke kommunisert, så foreløpig er det umulig å si hva (hvis noe) – bortsett fra drivlinjen – som utmerker seg med den nye versjonen.
Det ble imidlertid sagt at batterier og motor og nødvendige komponenter ikke skulle forårsake en lavere nyttelast. Den skulle bli helt lik det en tilsvarende dieselbil kunne by på. Og at bilen ville få en rekkevidde på 1000 km.
I mangel av data for emobility-versjonen – som den heter – gjentok man imidlertid spesifikasjonene på selskapets bybuss: MAN Lion’s City E, som sammen med eTGE er selskapets eneste deltakere i batteribil klassen.
Det ble ikke antydet at City E og den nye lastebilen har noe felles.
Ved debuten fikk Vlasskamp overrakt en sjekk på 8,2 millioner Euro fra Bayerns ministerpresident og næringsminister. Pengene er ment som en oppmuntring og støtte til arbeidet med nullutslippsbiler, Først og fremst definert som først og fremst hydrogendrevne.
-Dette er for å styrke forskningen og å hjelpe til med innovasjons-stegene, sa Markus Söder, ministerpresidenten.
Det ble en munter dialog da MAN-sjefen sa at han i hvert fall ikke ser hydrogen-innslag i veitransporten før tidligst «i morgen eller overmorgen»
Da slo Hubert Aiwänger, Næringsministeren, tilbake med å vise til Kina der det var en rekke hydrogenprosjekter på gang, dels med utstyr og komponenter produsert «nettopp her i Bayern.»
Det hjalp kanskje litt på tonen da MAN forsikret at de også skulle bygge batteriene til el-lastebilen på stedet, og dermed sikre enda flere arbeidsplasser.