-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nytt, anonymt, varebilprosjekt
Her er det ikke en gang noen indikasjon på hvor bilen kommer fra.
Hiperon heter den, og de prisene som er antydet er alle i dollars, men det betyr jo ikke noe hvis det er opphavslandet man er ute etter.
Det eneste sporet er at karosseriet er tegnet av noe som heter OneOneLab. De startet opp rette etter eksamen i Torino, men så har de, forteller de, flyttet til ‘hjertet av Europa’.
Av dem definert som Lodz i Polen.
Dermed er kanskje optimistene bak enda et batterielektrisk varebilforsøk lokalisert langs eller nær Østersjøen. Jeg har aldri oppdaget at OneOne har gjort oppgaver for de store navnene rundt i verden.
Men Hiperon, hvem det nå måtte være, sier at de skal lansere bilen sin i Q2 i Europa, Amerika og Kina.
Grunnmodellen heter Carrier, har en nyttelast på 995 kg og en akselavstand på 374 cm. Utvendige mål er 566 x 200 x 201 cm.
Batteriet er på 75 kWh og bilen skal ha en rekkevidde på 320 km. Motoren er på 265 hk. Men hvor den drar, foran eller bak eller begge deler er hjemmesiden deres schtumm om.
I tillegg til Carrier-utgave kommer det en 12 seters minibuss som heter Hermes, og to andre størrelser av varebiler. Den store skal hete Demeter og den lille Aether. Dessuten var det et bilde av en chassis-cab.
På bildene var bilen ganske såpestykke-futuristisk, men hvorfor de har bygget den med et så tydelig motorrom – når de egentlig ikke har noen motor i vanlig forstand, er vanskelig å forstå.
De har imidlertid benyttet panseret og hele motorkassa til det maksimale med LED striper som separerer den falske motorkassa med den enda falskere grillen – akkurat som på VW ID.Buzz.
Ellers legger vi merke til kamera i stedet for sidespeil, skjulte dørhåndtak og en profil som er ganske enestående på grunn av siderutene som er skåret så langt ned i dørene.
Hvis den virkelig kommer skal vi melde fra.