-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Investerer tungt i utslippsfrie demobiler
Norsk Scania ønsker å gjøre valget enklere for kunden ved å la de prøve produktene.
Som en konsekvens av at kundene i dagens teknologi-jungel synes det er vanskelig å vite hvilken teknologi de bør satse på fremover, utvider Norsk Scania demobil-flåten betydelig.
– Vi har nå den største flåten demobiler vi noen gang har hatt med tre batterielektriske kjøretøy (BEV) og tre biogassbiler klare. Dette er en investering på nesten 18 millioner kroner, og vi håper at dette kan bidra til større trygghet for kundens valg, sier administrerende direktør i Norsk Scania, Frode Neteland.
Han tror investeringen vil bidra til mer kunnskap om teknologien og hvilke utfordringer som må løses.
– Men vi ønsker også å gi kunnskap om hvordan markedet og kundens kunde responderer på løsningene. Skal vi klare våre klimamål må vi begynne utskiftningen og lære mest mulig i tiden fremover før skiftet akselererer, sier Neteland.
Service er en del av nøkkelen for at skiftet til transportløsninger med ikke-konvensjonelle drivstoff skal bli en suksess. Alle Norsk Scanias verksteder kan i dag utføre nødvendig vedlikehold og reparasjoner på gasskjøretøy.
Åtte verksteder har ekstra kompetanse og sertifiseringer for å kunne utføre vedlikehold og reparasjoner på BEV-kjøretøy. Noen av disse er også trent og klarert for å utføre arbeid på batteriene.
Alle Scanias forhandlere vil på sikt ha mekanikere som er trent og sertifisert for disse oppgavene. Ikke alle kunder har ladefasiliteter på plass. Dette løser Scania med at hver bil er utstyrt med mobil lader.
– Vi hadde planer om en større lansering av Gass- og BEV-løsninger under Scania Winter, men som kjent ville pandemien det annerledes. Nå vil vi gjøre denne jobben direkte gjennom salgsorganisasjonen, sier John Lauvstad, direktør for markedsføring, kommunikasjon og bærekraft i Norsk Scania.