-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ford øker F-150 Lightning – igjen
Det er ennå ikke kommet noen klare informasjoner om vi kan, og i så fall når, vente å se den elektriske versjonen av F-150 her hjemme. Ting tyder på at Ford skjønner de har en stor hit på hjemmebane.
Ford var åpenbart ganske konservativ da de satte de første produksjonsmålene for sin nye helelektriske utgave av bestselgeren F-150.
Man kan kanskje forstå det, batterielektriske utgjøre bare 3 % av det samlede amerikanske nybilvolumet – og Tesla har en stor bit av den kaken.
Samtidig ser ikke Ford på sine tradisjonelle truck-kunder som de mest progressive brukerne. Det er på en måte flere Early Adopters i California enn i de store jordbruksområdene.
Så da Ford sa 40.000 biler i året var det mange som syntes det var å stikke frem nakken.
I fjor doblet de målet – uten at produksjonen ennå var kommet i gang. Men de følte seg allikevel ganske sikre på 80.000 i året. Aksjekursen steg med 13 %
-Det er helt åpenbart, sa Kumar Galhotra, president for Ford’s Americas and International Markets, - at kundene er klare for en helelektrisk F-150 og Ford gjør alt de kan for å skalere opp virksomheten og øke produksjonskapasiteten.
Til de grader, viste det seg.
Rett over nyttår var målet skrudd opp til 150.000 biler årlig.
Da kanskje det kan bli en og annen til overs for Norge allikevel?
Også børsen reagerte på den nye meldingen akkurat som om den trodde på Ford. Aksjekursen gikk øyeblikkelig 11,7 % til værs.