-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste års internasjonale prisvinner
Om juryen av International van of the year har rett, blir 2012 bra for miljøet. Renault står bak vinneren.
Det er altså Kangoo Z.E., Renaults nye helelektriske varebil, som ble kåret til International Van of the Year 2012.
Juryen på 22 spesialiserte journalister fra hele Europa har for første gang valgt en elektrisk varebil.
Bilen fikk 104 av 168 mulige poeng, og tok tittelen foran nesen på Fiat Ducato og VW Caddy.
Renault Kangoo Z.E er allerede lansert i flere europeiske markeder i oktober i år.
YrkesBil har dessuten kjørt bilen i flere omganger - les omtale her - men den kommer dessverre ikke til det norske markedet før i september neste år.
Z.E. kommer med samme lastekapasitet og dimensjoner som sitt dieselutgavene takket være batteriets plassering under gulvet.
Bilen kommer for øvrig i tre versjoner, alle produsert på den opprinnelige Kangoo-fabrikken i Maubeuge i Frankrike.’
Det er toseters 3 kubikk, toseters 4,6 kubikk (Maxi) og femseters personbil (Maxi).
I Frankrike blir det totale CO2-utslippet, produksjon av bil samt av elektrisitet under bruk tatt i betraktning. Man kommer da ut på 12 gram CO2 per kilometer.