-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste års internasjonale prisvinner
Om juryen av International van of the year har rett, blir 2012 bra for miljøet. Renault står bak vinneren.
Det er altså Kangoo Z.E., Renaults nye helelektriske varebil, som ble kåret til International Van of the Year 2012.
Juryen på 22 spesialiserte journalister fra hele Europa har for første gang valgt en elektrisk varebil.
Bilen fikk 104 av 168 mulige poeng, og tok tittelen foran nesen på Fiat Ducato og VW Caddy.
Renault Kangoo Z.E er allerede lansert i flere europeiske markeder i oktober i år.
YrkesBil har dessuten kjørt bilen i flere omganger - les omtale her - men den kommer dessverre ikke til det norske markedet før i september neste år.
Z.E. kommer med samme lastekapasitet og dimensjoner som sitt dieselutgavene takket være batteriets plassering under gulvet.
Bilen kommer for øvrig i tre versjoner, alle produsert på den opprinnelige Kangoo-fabrikken i Maubeuge i Frankrike.’
Det er toseters 3 kubikk, toseters 4,6 kubikk (Maxi) og femseters personbil (Maxi).
I Frankrike blir det totale CO2-utslippet, produksjon av bil samt av elektrisitet under bruk tatt i betraktning. Man kommer da ut på 12 gram CO2 per kilometer.