-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Watt kommer – what?
Underlig at ingen har tatt Watt-navnet før. Etter noe helt ferskt, Porsche-aktig, kommer det snart en varebil/pick up fra produsenten i Cornwall, oppkalt etter gamle James.
Beskjedne 5.000 biler per år er målet til en ganske fersk elbil fabrikk i St. Columb Major. En idyll der de har erstattet Disneyland med Dairyland (‘Melk din egen ku. Barnevennlig’) og hvor de altså har fått en bilprodusent.
Watt Electric Vehicle Company heter de og det de byr på er sin egen, ganske spesielle plattform.

Passenger And Commercial EV Skateboard – PACES – er den døpt, og navnet forteller vel hele historien. Her er en unisex-arkitektur som man kan legge det meste oppå. Kassebil, pickup eller kanskje en SUV.
Men heldigvis uten ambisiøse planer om muligheter for karosseriveksling foran helgene.
Fleksibilitet er et stikkord, men stivhet og lav vekt er åpenbart to andre. For her er battericellene bygget rett inn i primær-strukturen og ikke plassert i en kasse som festes til plattformen i etterkant.

Opplegget har vært utviklet og forfinet over flere år i en omfattende elbil-hub i Storbritannia. De er også koblet til en spesiell elbil-underleverandør-kjede og er støttet av det offentlige Innovate UK.
Planen er at de første bilene skal være klare i Q1 neste år, med en produksjon som skal starte i Q3 2023.
Bilene blir bygget etter ISO-standarder og skal kunne sertifiseres under det europeiske småserie reglementet for typegodkjenning.
Men for dem som MÅ ha en Watt før den tiden har selskapet en liten Porsche-inspirert sports-coupé på gang allerede.
Til en pris på litt over 800.000 kroner.
Selv om den også bruker PACES plattformen, regner man med at varebilen blir litt rimeligere.