-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Watt kommer – what?
Underlig at ingen har tatt Watt-navnet før. Etter noe helt ferskt, Porsche-aktig, kommer det snart en varebil/pick up fra produsenten i Cornwall, oppkalt etter gamle James.
Beskjedne 5.000 biler per år er målet til en ganske fersk elbil fabrikk i St. Columb Major. En idyll der de har erstattet Disneyland med Dairyland (‘Melk din egen ku. Barnevennlig’) og hvor de altså har fått en bilprodusent.
Watt Electric Vehicle Company heter de og det de byr på er sin egen, ganske spesielle plattform.
Passenger And Commercial EV Skateboard – PACES – er den døpt, og navnet forteller vel hele historien. Her er en unisex-arkitektur som man kan legge det meste oppå. Kassebil, pickup eller kanskje en SUV.
Men heldigvis uten ambisiøse planer om muligheter for karosseriveksling foran helgene.
Fleksibilitet er et stikkord, men stivhet og lav vekt er åpenbart to andre. For her er battericellene bygget rett inn i primær-strukturen og ikke plassert i en kasse som festes til plattformen i etterkant.
Opplegget har vært utviklet og forfinet over flere år i en omfattende elbil-hub i Storbritannia. De er også koblet til en spesiell elbil-underleverandør-kjede og er støttet av det offentlige Innovate UK.
Planen er at de første bilene skal være klare i Q1 neste år, med en produksjon som skal starte i Q3 2023.
Bilene blir bygget etter ISO-standarder og skal kunne sertifiseres under det europeiske småserie reglementet for typegodkjenning.
Men for dem som MÅ ha en Watt før den tiden har selskapet en liten Porsche-inspirert sports-coupé på gang allerede.
Til en pris på litt over 800.000 kroner.
Selv om den også bruker PACES plattformen, regner man med at varebilen blir litt rimeligere.