-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Billig varebil fra Ford
Når helt nye Ford Courier lanseres om kort tid, blir det Norges billigste varebil.
BILLIG: Lille Ford Transit Courier blir en spennende nykommer i det profesjonelle transportmarkedet.
I praksis etablerer den en ny bilstørrelse: Mindre enn bilene i «Caddy-klassen», og likevel med plass til den såkalte "statskassa". Det siste er avgjørende for å oppnå reduserte avgifter som varebil, og dermed grønne skilter..
For opplyser nå at prisen kommer til å starte på 149.000 kroner (inklusive mva., men pluss frakt og levering).
Den prisen gjelder laveste utstyrsnivå (Ambiente), og med en 75-hesters diesel på 1,5 liter.
Det koster imidlertid bare en 1000-lapp ekstra for den spennende 1,0-liters bensinmotoren med 100 hester (Ecoboost)
En mer tradisjonell 1,6-liters diesel med 95 hester, men som går billigere enn den lille (!), koster ytterligere 10.000 kroner.
I Norge velger vi jo sjelden billigste versjoner, så det er verd å nevne at prispåslaget fra Ambiente til Trend utstyrsnivå er 11.500 kroner.
Den lille varebilen er oppgitt med et vareromsvolum på 2,3 m3 bak skilleveggen, som selvsagt er spesialtilpasset for det norske markedet.
Varerommet har lastelengde på 142 cm ved gulvet og plass til en standard europalle. Skillevegg i stål i full høyde og bredde (med vindu) er i samsvar med DIN- og ISO-standarder for sikring av last, mens maks oppgitt nyttelast er 660 kilo.
Et spenningsmoment er selvsagt hvor mye plass det er igjen til sjåføren i den lille bilen. Ford mener selv det er bra.
- Jeg, som riktignok ikke er lenger enn 173 centimeter, måtte faktisk skyve setet fremover, opplyser Johnny Løvli, som er salgsansvarlig for nyttekjøretøy hos den norske Ford-importøren.
Løvli kan melde om stor interesse for bilen allerede, selvsagt fra kunder som gjerne vil ha varebil, men som ikke trenger så mye plass som den hittil minste klassen av varebiler har.
- Dette er et prissensitivt segment, påpeker Løvli, og tenker optimistisk rundt dem som ikke transporterer store volumer, men brev og småpakker (som Posten), eller som fleksible små servicebiler.
Transit Courier går i produksjon i mai, og de første bilene kommer til Norge i juni.