-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Franske pikanterier
Franskmennene byr fremdeles på pikante små spesialiteter når det gjelder fire hjul. For eksempel mikro-pickups. Solustrans i Lyon viste noen eksempler.
Selv om Durisotti høres ut som et italiensk navn, er selskapet opprinnelig fransk, ligger oppover mot Belgia og konsentrerer seg om biler fra Renault.
Stort sett nyttebiler som de bygger om til forskjellige typer kassebiler. Men i det siste har vi også sett dem bygge om sportsbilen Alpine A110 til politibiler (godt argument når Gendarmer skal rekrutteres), og i Lyon – på Solutrans-utstillingen – var de tilbake med en typisk spesialitet.
Men tilbake til at vi kalte dem «opprinnelig fransk».
Selskapet ble grunnlagt i 1956 og ble etter hvert Frankrikes nummer to ombygger. Men for noen år siden ble selskapet kjøpt av engelske Liberty Gruppen, en ganske morsom forretning ledet av Sanjeev Gupta som blant annet kjøpte noen britiske stål-engasjementer fra Tata omtrent på den tiden da Durisotti fikk Pandemi-problemer og Liberty kjøpte opp dem også.
På tidligere Solutrans-utstillinger har Durisotti vært presentert på en stor felles scene der Renault har samlet mange av sine første-linje påbyggere. Men i år sto de alene og nøyde seg med den type pickup de har bygget på Kangoo siden modellen kom for mer enn 25 år siden.
Nå bygger de også om den elektriske modellen og de setter sågar gjerne på en stjerne i front, dersom det er Citan du ønsker deg mest av alt – selv om mini-pickups nok ikke er Tysklands mest populære nyttebil-segment.
På mange måter kan vi vel si at disse mini-bilene med plan er slektninger av den originale 2CV. Der bonden rullet opp – og ned – hele kanvas-taket, skrudde ut baksetene og lempet høner og grønnsaker og frukt oppi for å kjøre dem til landsbyens marker.
Det blir vel kanskje stadig mindre bruk for slik transport – med andre ord trenger kanskje Durisotti noen nye produkter i tiden som kommer?