-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Volvos elektriske sveitser
I 15 år har sveitsiske Designwerk jobbet med elektriske kjøretøy og vokst seg stadig større. Bokstavelig talt, fra elektrisk motorsykkel jorden rundt og elektrisk Isetta til dagens tunge biler. For to år siden kjøpte Volvo 60 prosent av dem.
Det er ikke bare biler dette selskapet har jobbet med. Alle produkter rundt elektromobilitet har de vært innom – lading og batterisystemer for eksempel. Men det er biler som er hovedinteressen.
Nylig demonstrerte de sin Lowliner, med basis i en Volvo FH der de byr på mellom 15 og 50 prosent større lastevolum.
Gulvet i semien måler 94 cm over veien og har en innvendig høyde på 3 meter.
Hittil har Designwerk brukt NMC-batterier (nikkel-innhold), men i denne har de benyttet LFP (jern-fosfat) med celler produsert i Kina.
De har en kapasitet på 338 kWt med 311 tilgjengelige. Fordelen er først og fremst lavere pris.
Produsenten forteller om inntil 250 km rekkevidde og et snittforbruk på 125 kWt/100 km. Den kan lades fra 10 til 80 % med en 350 kW lader på mindre enn 45 minutter.
40-tonneren har en ytelse på 450 kW og er clutch- og gir-fri.
Ordreboken er allerede åpnet og den første bilen skal leveres februar neste år. Tyske spedisjons-firmaer har allerede søkt om elbilstøtte for minst 34 HiCab-Lowlinere til nå.