GROVE SAKER: Dette er noen av dekktypene Starco Norge AS nå skal satse på fra indiske Ascenso.

Starco med nytt dekkmerke

- Målet er å gjøre Ascenso til det mest foretrukne landbruks- og truckdekkmerket i det norske markedet, sier Finn Stai og Jon Tafjord i Starco Norge AS.

Starco Norge AS er en del av den store nordiske dekkaktøren Nordic Tyre Group.

Nå melder selskapet at Nordic Tyre Group har inngått avtale med indiske Mahansaria Tyres om eksklusiv representasjon av varemerket Ascenso i Norge, Sverige, Finland og Baltikum.

Dekkfamilie

Ascenso er et off-highway dekkmerke som eies Mahansaria Tyres Private Limited.

Dette er den tredje slike satsningen av den anerkjente Mahansaria-familien. Gjennom tre tiår har de stått sentralt i oppbyggingen av dekkmerkene Alliance og BKT.

Mahansaria Tyres har investert 100 millioner USD i egen dekkfabrikk i India. Anlegget på 127.000 m2 har en årlig produksjonskapasitet på 70.000 tonn med dekk.

Ascenso distribueres i 78 land.

Klar målsetting

Starco Norge opplyser at de vil lagerføre et bredt utvalg dekk i landbrukssegmentet med fokus på de mest høyomsettelige dimensjonene. Dette inkluderer traktor drivdekk, hengerdekk og flotation-dekk.

Luftgummi dekk til gaffeltruck vil også lagerføres i et bredt utvalg. Alle truckdekk blir levert med slange og felgbånd.

- Vårt mål med Ascenso er å bli det mest foretrukne landbruks- og truckdekk merket i det norske markedet. Dette skal vi klare gjennom svært konkurransedyktige priser, bredt utvalg av lagerførte kvalitetsvarer, enkle bestillingsløsninger og dyktige fagfolk, sier Finn Stai og Jon Tafjord.

Powered by Labrador CMS