-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Brenselcelle-ordre fra DaimlerVolvo
Endelig gir Cellcentric lyd fra seg. Dette er det hydrogenforbundet som er startet av lastebilprodusentene Daimler og Volvo og som til nå har ligget ganske lavt.
Det er Bosch som forteller at de har fått en interessant ordre fra Cellcentric.
Ikke et ord om verken volum eller verdi, men det dreier seg om en spesiell type luftkompressor. Det er den som sørger for riktig oksygen-mengde til hver brenselcelle.
Bosch beskriver den som den komponenten som nærmest tilsvarer common rail systemet på en moderne dieselmotor.
Enheten er med andre ord svært viktig, komplisert og dyr. Og hi-tech. Kompressorhjulet kan komme opp i hele 100.000 omdreininger.
Bosch kaller det en langsiktig avtale og den er åpenbart med på å styrke den posisjonen de prøver å erobre, som en ledende produsent av brenselcelle-systemer.
Sjefen selv, Volkmar Denner, har tidligere sagt at mellom nå og 2024 skal Bosch investere ca. 600 millioner euro bare på mobile brenselceller-området. I tillegg kommer det 400 mill. til stasjonære anlegg.
Dette er et marked som analytikere har verdsatt til 18 milliarder euro i slutten av dette ti-året.
Cellcentric er et 50:50 joint venture selskap og ble formelt stiftet 1. mars i år. De regner med serieproduksjon fra midten av 20-tallet.
Bosch har fra før av langsiktige brenselcelle-relaterte avtaler med Nikola og kinesiske Quingling.