-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Fuso på vei
I Tyskland forteller Daimler at ‘en helt ny’ Fuso er på vei til Europa. Den skal kunne bestilles fra august og de første utleveres i første kvartal neste år.
Fremdeles beveger vi oss i de segmentene der vi kjenner Fuso fra før.
Den nye Canter kommer i fem vektklasser, mellom 3,5 og 8,55 tonn fortelles det, og man kan velge mellom seks akselavstand-alternativer.
De strekker seg fra 2,5 til 4,75 meter.
Andre valgmuligheter?
Jo, for eksempel tre varianter av hytta. Og det er tre motorer tilgjengelige.
De er på henholdsvis 96 kW/130 hk, 110 kW/150 hk eller 120 kW/175 hk. Alle møter Euro VI-E kravene.
Blant forbedringene fremheves komfortfaktorene for føreren – og det inkluderer bedre lyddemping. Dessuten fortelles det om mindre svingradius, lavere innsteg og en hytte som er lett å komme gjennom hvis du vil ut på andre siden.
Også et element som gjør den egnet til oppgaven som først og fremst er ment å være distribusjonsjobbing.
LED lys og varsel for dem du ikke ser i dødsonen er på plass, og listen over førerassistentsystemer begynner å konkurrere med personbilene når det gjelder innholdet.
I tillegg til biler med dieselmotor vil det komme en batterielektrisk utgave av denne nye modellen i begynnelsen av 2023.
Til YrkesBil.no sier Olav-Kåre Thingwall, informasjonssjef hos Mercedes-Benz-importøren:
- Neste generasjon eCanter vil komme i salg i Norge, men vi har foreløpig ingen ytterligere detaljer.