Isuzu D-Max 2010
Isuzu D-Max 2010
Isuzu D-Max 2010
Isuzu D-Max 2010

Isuzu girer mot Amarok

Mens vi venter på neste års Amarok, pynter dagens Isuzu på fjærene. Men hva er egentlig nytt?

Publisert

Importøren RSA i Drammen synes å gjøre en god jobb med stort sett alt de tar i, selv når man ser bakenfor det svulstige reklamespråket firmaet har gjort til sitt varemerke. Så også med Isuzu og pickup-en D-Max.

Siden norsk introduksjon i 2007 har bilen nemlig rukket å ta en fjerdedel av markedet sitt segment.

Dvs. klassen som befolkes av råtasser som Toyota Hilux, Nissan Navarra, Mitsubishi L200 og Isuzu D-Max, men også tvillingene Ford Ranger og Mazda BT50.

Nå – rettere sagt tidlig neste år - kommer imidlertid og som kjent VW tungt inn i dette segmentet med nye Amarok. Og VW har et uttalt mål om å regelrett kuppe segmentet.

Det kan selvsagt ikke konkurrentene stå rolig å se på, og første ute til å markere seg er Isuzu. I følge en pressemelding fra importøren kommer D-Max nå i oppgradert utgave.

Spørsmålet er bare, hva er nytt? I følge pressemeldingen har bilen nye detaljer utvendig og innvendig, men uten å spesifisere dette nærmere.

I tillegg opplyses om følgende spesifikasjoner:

  • 3,0 Liter Common Rail Diesel Motor
  • 3 tonn tilhengervekt
  • 1 tonn nyttelast
  • Kraftig dimensjonert 4WD system med lavgirserie
  • Lave driftkostnader

Men det hadde da bilen vitterlig fra før av? Nå er bilen heldigvis tilgjengelig hos alle landets 80 Isuzu-forhandlere, slik at man kan se selv.

Er det noen som oppdager nyheter med nye D-Max jeg ikke har fått med her, så tips meg gjerne på email: haakon@bilforlaget.no

Powered by Labrador CMS