-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Etterlengtet pickup
Hva? Er det virkelig Cybertruck?
Vi må helt tilbake til november 2019 da Elon Musk knuste den uknuselige sideruten på den flunkende nye Cybertruck.
Bilen som ikke så ut som noe annet – den var faktisk ganske enkel å brette med stiv papp – men, eller kanskje nettopp derfor, vakte enorm oppsikt.
Du kan trygt si at lanseringen ikke helt gikk etter planen, men veien ut til markedet har åpenbart heller ikke gått etter planen.
Den gangen var planen produksjon om to år, og en pris på $ 39.999.
– Det kan godt være den flopper helt, har Musk sagt underveis, – fordi den er så ulik alt annet som finnes på landeveien.
Men han har ikke fått testet publikums reaksjon i virkeligheten ennå. Sist lørdag dukket det imidlertid opp en tweet der et stort antall personer med hjelmer og sikkerhets-vester er avbildet så tett rundt noe at det er nesten umulig å se om det virkelig er en Cybertruck – slik bildeteksten sier.
Smart timing – så fikk folk noe å snakke om som kanskje vil overdøve den ventede skuffelsen over antatt fallende marginer når Tesla offentliggjør Q2-resultatene i natt.
Men det er en annen smart detalj her også. Ford satte nettopp ned prisene på F150 Lightning. Aksjekursene steg merkbart både hos Ford og Rivian og interessen for elektriske trucker var åpenbart for oppadgående igjen.
Med større oppmerksomhet rundt kanskje-Cybertruck vil noen muligens vente enda litt før de skriver kontrakt på noen av dem.
Men hvordan Tesla-prisen ser ut sammenliknet med de som allerede er på markedet, er det ingen som aner.
De gamle prisene forsvant plutselig fra Cybertruck-siden i oktober 2021 – uten noen forklaring. At de har produsert Job # 1 på fabrikken i Austin er ikke nok til at nettsiden sier noe mer. Der blir du bare invitert til å betale 100 dollar for å få en plass i køen.
På et aksjonærmøte i mai sa Elon Musk at han kunne tenke seg å produsere en kvart million Cybertrucks i året. Analytikere fra Deutsche Bank regner ifølge Automotive News med at Tesla endelig vil levere – men ikke flere enn 2000 slike biler i år.