-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bussdekk blir smartere
Nå utstyrer Continental hele dekkfamilien med siste generasjons sensorer.
Continental lanserer en serie smarte spesialdekk til busser. Disse har betegnelse Conti Urban HA3, Conti UrbanScandinavia HA3+ og Conti UrbanScandinavia HD3. Ifølge produsenten gjør dette at Continental er først ute med en hel familie av dekk med sensorer for å sikre digitalisering av flåten.
Smarte dekk hjelper i tillegg kommuner og busselskaper med å sikre effektiv kjøretøydrift med lavere kostnader under mobilitets- og energiomstillingen. En svært høy andel kjøretøy i bussegmentet er allerede elektrifisert, og denne andelen fortsetter å vokse.
– Bussbransjen står overfor store utfordringer. Passasjertallet vil sannsynligvis stige på grunn av ulike politiske tiltak, mangelen på sjåfører vil øke, og tøffere anbudskrav øker press på selskaper om å bytte til alternative drivsystemer og digitalisering, sier Erik Lillefoss, produktsjef lastebil hos Continental Dekk Norge.
Slik fungerer det
Hvert dekk har en «digital tvilling» i systemet med komplett varenummer, noe som betyr at kunden alltid vet hvilket dekk som er montert på hvilket kjøretøy og hvor. Systemet vil registrere og overvåke lufttrykk og temperatur, og i framtiden mønsterdybde og dekktilstand.
Den nyutviklede sensoren gir i tillegg informasjon om tilbakelagt distanse, slik at flåtene kan holde kontinuerlig øye med hvor langt dekkene har gått. Ladenivået til sensorbatteriet er også angitt i systemet.
I tillegg til de nøyaktige dataavlesningene, mottar ContiConnect 2.0-brukere også varsler og anbefalinger for dekktrykk, temperatur og mønsterdybde samt når kjøretøyets serviceintervaller forfaller.
En nyutviklet On-Site App bringer ContiConnect 2.0 rett til brukerens smarttelefon takket være den nye generasjonen sensorer. Oppgaven med å inspisere dekk for å registrere mønsterdybde og tilstand kan derfor utføres direkte på kjøretøyet, noe som gjør dekkadministrasjonen enklere og mer praktisk.
Med appen On-Site, den nye nettportalen og Driver App, har Continental utviklet en løsning som passer til ethvert formål og hver bruker. Det betyr reduserte kostnader og tidsbesparelser, ved at for eksempel vedlikehold og verkstedavtaler kan være planlagt på forhånd.
Reduserer CO2-utslipp
Driftssikkerhet, lengre levetid på dekkene og god utnyttelse av kjøretøykapasiteten er også til stor hjelp for å redusere karbonutslipp og øke flåtens bærekraft. Samtidig gjør digital dekkstyring det mulig å minimere reelle flåtekostnader, i tråd med Continentals helhetlige konsulenttilnærming med laveste samlede kjørekostnader (LODC).
– Med ContiConnect 2.0 digitale dekkhåndteringsløsning hjelper vi både kommuner og lokale kollektivtransportoperatører med å tilby et pålitelig, effektivt og miljøvennlig system for offentlig transport. Dette er områder hvor busselskaper kan vinne over kunder og sikre deres lojalitet, sier Lillefoss.
– I tillegg har erfaringer vist at ContiConnect kan redusere punkteringer med rundt 30 prosent, oppnå en drivstoffbesparelse på to prosent og øke brukbar kjørelengde med rundt ti prosent, konkluderer han.