Connect skal selges i USA

Neste år blir den europeiske utgaven av Ford Transit Connect tilgjengelig i USA. Det var Fords store overraskelse på Chicago-utstillingen som åpnet i dag.

Publisert

Ford har 40 prosent andel på det amerikanske nyttekjøretøymarkedet. For 29. året på rad er E-Serien USAs mestselgende ”full size” varebil.

- Mer enn noen sinne kjøper amerikanske forbrukere sine varer på internett og i spesialforretninger, sa Derrick Kuzak under åpningen av bilutstillingen i Chicago i dag. Han er ansvarlig for Fords globale produktutvikling.

- Det betyr at behovet for transport av små pakker øker og vil fortsette å øke enormt.

Den europeiske utgaven av Transit Connect er som skapt for dette behovet, mener Ford. De har derfor valgt å introdusere modellen på det amerikanske markedet i 2009.

- I forhold til sine nærmeste amerikanske konkurrenter har Connect mindre drivstofforbruk ved bykjøring kombinert med mer lastevolum, sa Kuzak.

- Det finnes ingen tilsvarende bil på det amerikanske markedet, la han til.

- Transit Connect er ideelt utstyrt for å dekke dette transportbehovet med ekstra rommelig varerom, kompakt størrelse og drivstoffeffektiv drivlinje. Den vil simpelthen gjøre varelevering for småbedrifter enklere og mer lønnsom, fastslår Kuzak.

I følge en representant for produsenten vil Ford ha 100 prosent nye eller oppgraderte produkter innen 2010.

Powered by Labrador CMS