-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Allkopi først i Norge med el-varebil
Dokumentspesialisten Allkopi bytter kommende mandag ut en fjerdedel av bilparken sin med elektriske varebiler.

YrkesBil har tidligere kunnet melde at Posten-Bring kom til å bli de norske pionerene på Fords elektriske utgave av Connect.
Nå blir det likevel Allkopi som mandag 29. august setter i drift de første bilene.
- At vi får våre biler ørlite før Posten-Bring har kun symbolsk verdi, men vi synes likevel det er morsomt å være først, medgir Roger Finstad, som er salgs- og markedsdirektør i Allkopi Service Point AS.
Allkopi har i utgangpunktet en stall på 20 biler, og det er fem av disse som nå skiftes ut. Bilene fordeles på henholdsvis Stavanger, Kristiansand, Bergen og Oslo. To av bilene skal gå i Oslo.
Finstad kan fortelle at bilene settes i drift i ruter som passer best mulig til de ”elektriske kvalitetene”, ergo med lettgodskjøring i bysentrum.
Les også på YrkesBil.no:
Prøvekjørt elektrisk Mercedes Vito
Prøvekjørt elektrisk Renault Kangoo
IAA: Den elektriske yrkesbilmessen
- Men foreløpige beregninger viser at elektriske varebiler fortsatt er relativt dyre. Får dere regnestykket til å gå opp? Eller går det på konto for markedsføring?
- For oss er dette alvor, ingen gimmik. Fem biler er kanskje ikke det store volumet, men for oss utgjør det jo 25 prosent av bilparken, påpeker Finstad.
- Vi har tro på dette konseptet, og med riktig bruk av bilene er det en vinnvinn-situasjon for både oss og miljøet.
Det er Ford-forhandler og eneforhandler av elektrisk Connect, RøhneSelmer, som levere bilene. RøhneSelmer har tidligere i år uttalt at målet er å selge 300 elektriske Connecter i år.
Artikkelen har foreløpig kun illustrasjonsbilde av bilene. For deg som er vant til å se Allkopis røde fartsstriper ute i trafikken, vil du fra mandag kunne skille ut de elektriske bilene på at de har grønne dekorelementer innimellom de røde.
Pluss at registreringsskiltene selvsagt vil ha bokstavene EL. Mer om Ford Motor Company og Azure Dynamics Corporation her