-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Allkopi først i Norge med el-varebil
Dokumentspesialisten Allkopi bytter kommende mandag ut en fjerdedel av bilparken sin med elektriske varebiler.
YrkesBil har tidligere kunnet melde at Posten-Bring kom til å bli de norske pionerene på Fords elektriske utgave av Connect.
Nå blir det likevel Allkopi som mandag 29. august setter i drift de første bilene.
- At vi får våre biler ørlite før Posten-Bring har kun symbolsk verdi, men vi synes likevel det er morsomt å være først, medgir Roger Finstad, som er salgs- og markedsdirektør i Allkopi Service Point AS.
Allkopi har i utgangpunktet en stall på 20 biler, og det er fem av disse som nå skiftes ut. Bilene fordeles på henholdsvis Stavanger, Kristiansand, Bergen og Oslo. To av bilene skal gå i Oslo.
Finstad kan fortelle at bilene settes i drift i ruter som passer best mulig til de ”elektriske kvalitetene”, ergo med lettgodskjøring i bysentrum.
Les også på YrkesBil.no:
Prøvekjørt elektrisk Mercedes Vito
Prøvekjørt elektrisk Renault Kangoo
IAA: Den elektriske yrkesbilmessen
- Men foreløpige beregninger viser at elektriske varebiler fortsatt er relativt dyre. Får dere regnestykket til å gå opp? Eller går det på konto for markedsføring?
- For oss er dette alvor, ingen gimmik. Fem biler er kanskje ikke det store volumet, men for oss utgjør det jo 25 prosent av bilparken, påpeker Finstad.
- Vi har tro på dette konseptet, og med riktig bruk av bilene er det en vinnvinn-situasjon for både oss og miljøet.
Det er Ford-forhandler og eneforhandler av elektrisk Connect, RøhneSelmer, som levere bilene. RøhneSelmer har tidligere i år uttalt at målet er å selge 300 elektriske Connecter i år.
Artikkelen har foreløpig kun illustrasjonsbilde av bilene. For deg som er vant til å se Allkopis røde fartsstriper ute i trafikken, vil du fra mandag kunne skille ut de elektriske bilene på at de har grønne dekorelementer innimellom de røde.
Pluss at registreringsskiltene selvsagt vil ha bokstavene EL. Mer om Ford Motor Company og Azure Dynamics Corporation her