-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Ikke så sterk alene
Ivecos første dag på børs så annerledes ut enn da Daimler Trucks skilte seg fra storkonsernet. Mens Daimler-aksjen økte forsiktig, falt Iveco-aksjen med 10 prosent.
Den første dagen på det nye året gjorde CNH slik både Volkswagen-Gruppen og Daimler-Benz har gjort før dem – de skilte lastebilprodusenten sin ut fra moderkonsernet.
Mercedes-operasjonen fant sted for bare tre uker siden og der opplevde de nye aksjonærene at verdien på selskapet økte med noen prosent allerede første dagen aksjene ble handlet på børs.
For Iveco var det omvendt.
De åpnet på € 11.26 – noe som ga selskapet en verdi på 3,05 milliarder Euro (Daimler Trucks ble verdsatt til € 24,6 mrd.) - men i løpet av de første timene var aksjene nede på 10,14.
Aksjene til CNH, som nå skal konsentrere seg om landbruks- og anleggs-maskiner, holdt seg flat – men selskapet har steget med 65 % det siste året. Den største eieren i CNH er Exor, investeringsselskapet til Agnelli-familien.
Etter splitten eier Exor 27 % aksjene i Iveco (men 42,5 av stemmene) og de sier at de har langsiktige interesser her, akkurat som i CNH.
Iveco er den minste av de europeiske lastebilprodusentene og har lenge vært sett på som en potensiell oppkjøps- eller sammenslutningskandidat.
Men Gerrit Marx, selskapets tyske CEO, sa at Iveco er verken et aktuelt mål eller at de så etter en aktuell deal.
- Vi vil samarbeide, men ikke selge, sa han.
Iveco har allerede et samarbeid med amerikanske Nikola.
Man trenger nok et par børsdager til før vi virkelig kan slå fast hvordan markedet vurderer denne spin off’en, sier observatører.
Det er ingen tvil om at nå som de står alene, er de mer utsatt for tøff konkurranse utenfra.