-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny leder for Citroëns varebiler
Noen av oss venter 15 prosent markedsandel fra Citroën varebiler nå som Hasse Ekman overtar den avdelingen fra 1. oktober. Det er jo ikke på mer enn 7,5 prosent nå – i seg selv en meget bra verdi, men Ekman er også en meget bra fyr.
Man kan godt si at Hasse Ekman ble kastet ut i det. Det er en stund siden han ble ansatt som ny varebilansvarlig for Citroën Norge A/S, men det er først nå forhandlerne er informert om den nye varebiltoppen. Og hans første møte med sine nye kolleger skjedde på en fersk forhandlertur til Frankrike. Da dreide samtalen seg litt mer om rabatt-solo-utspillet fra daglig leder enn om ny varebilbestyrer.
Men Hasse Ekman har vært ute i hard vind før, han. De av dere som husker ham fra importsiden vil huske ham som ansatt i Bergheim-systemet så langt tilbake som i selskapets Fiat-periode. Der sluttet han imidlertid ved juletider i 1997. Etter å ha vært innom noen andre bransjer, i meget korte perioder, lokket lukten av bensin igjen og han begynte hos Mette Colbjørnsen som importør av motorsykler. Kawasaki, Peugeot, Triumph og KTM. Det varte faktisk helt til 2002, men da gjorde han noe han egentlig hadde bestemt seg for allerede i Bergheim-tiden: han begynte i detalj-leddet.
Jeg savnet den erfaringen man får fra forhandlersiden, sier han, og jeg tror vel egentlig ikke man er i stand til å støtte den delen av virksomheten hvis man ikke kan det språket de folkene snakker.
Derfor tok det litt tid før han kunne starte i den nye jobben, man erstatter ikke daglig leder for en bilforhandler på dagen. Han forlater imidlertid nå et Mysen Bil A/S (med en omsetning på ca. 35 millioner kr/år og med Mitsubishi og Daewoo) som er i ferd med å overta Skotvedt Mysen AS der formålet er å bygge opp en meget større bilforretning.
Vi skal vente med å trekke salgsmål og planer ut av Hasse Ekman til han er på plass i bygget på Storo. Foreløpig skal vi nøye oss med å ønske ham velkommen tilbake til import-virksomheten. Jeg kjenner flere varebilimportører som bør skjerpe seg litt nå. Og en og annen varebilskribent bør også ta seg sammen. Hasse Ekman har i tillegg en fabelaktig bakgrunn som skarp journalist.