-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Bruktbilselger
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Møller Bil Etterstad:
Markedssjef
-
Bilia Norge AS:
Periodisk kjøretøykontrollør, (PKK) BMW Drammen
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
DRIVE Mobility AS:
Daglig leder
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Opplysningsrådet for Veitrafikken:
Administrerende direktør
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Bruktbilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Garantisaksbehandler
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Grand C4 Picasso blir ikke varebil
Selv om Peugeot har fått til 5008, gir Citroen i Norge opp forsøket med å bygge om Grand C4 Picasso til varebil. Komforten blir for dårlig.


Citroen har gjort et nytt forsøk på å få varebilversjon av sin flerbruksbil Grand C4 Picasso.
For når Peugeot har fått godkjent 5008 som varebil, og når C4 Picasso og 5008 er laget over samme lesten, mente man at ”går det for den ene, må det også gå for den andre”.
Men bilene er ikke helt like. Og de små forskjellene gjør at Citroen C4 ikke blir varebil. Salgsdirektør Frank Bauge i Citroen er skuffet – og forklarer:
- Det hele dreier seg om statskassa og komfort. Feste og den øvre knekken på baklukene er forskjellig på Citroen C4 Picasso og Peugeot 5008. Det betyr at det blir bittelitt mindre plass, akkurat nok til at skilleveggen ville bli for langt fremme.
Les alt om varebiler på www.yrkesbil.no/varebil
Bauge forteller at de innredet en bil, men da de sjekket hvor stor plass det ble igjen foran skilleveggen ble de enige om at komforten rett og slett ble for dårlig til å kunne forsvare dette som en Citroen.
- Jeg vurderte plassen – og fant den ikke forsvarlig. Dermed er planene om varebil av C4 Picasso lagt på is. Men ingen skal påstå at vi ikke helhjertet har forsøkt.
Det er også forskjellig fjæringssystem i de to bilene, det er ikke samme frontrute og det er også noen andre mindre forskjeller. Men alt dette kunne man løse – bortsett fra festet og knekken for bakdøren.
Peugeot har typegodkjent sin varebilutgave av 5008 og bilen er priset til kr 199.900 + moms. Bare dager etter at bilen ble klar har forhandlerne kommet med rundt 50 bestillinger. Bilene leveres med løse bakseter som kan monteres inn om bilen senere skulle endres fra varebil til personbil.
- Nå jobber vi med varebilutgave av 5008 med stort glasstak, sier varebilansvarlig Thorbjørn Myrhaug i Peugeot.
- Vi ser at både kan bruke 5 og 7 seter versjonen av 5008 som grunnlag for varebil. Dermed får kundene flere valgmuligheter.
Det er Lafinto som innreder og bygger om Peugeot 5008 til varebil
Tips YrkesBil på email: haakon@bilforlaget.no