-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kommer som vare- og personbil
Sniktitt på ny Transporter
Snart kan du bestille neste generasjon Transporter, men den er ikke på plass i Norge før i 2025. Her får du noen viktige detaljer om nykommeren.
Mange lurer selvsagt på hva slags drivlinjer som blir aktuelle når neste generasjon Transporter kommer til Norge i løpet av våren.
– Bilen kommer til landet med både dieselmotor og med fullelektrisk drivlinje. Dette betyr at vi vil ha en Transporter for alle behov, sier Fredrik Matheson, direktør i Volkswagen Nyttekjøretøy hos Harald A. Møller.
Familie, varer og håndverkere
Transporter har en historie som strekker seg helt tilbake til 1949, og bilen har vært populær både som varebil, arbeidsplass for håndverkere og som familiebil.
– Transporter og Caravelle er biler mange har et godt forhold til, for eksempel som nyttig arbeidsbil eller praktisk bil for familien. Vi er både glade og entusiastiske for å presentere neste generasjon som vi har store forventninger til, sier Fredrik Matheson, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy.
Torsdag 14. desember starter forhåndssalget av bilen i Tyskland. I Norge starter forhåndssalget til våren, og bilen kommer på norske veier først i 2025.
Større enn forgjengeren
Nye Transporter, som er et samarbeidsprosjekt mellom VW og Ford, skal leveres i kort og lang utgave, og begge varianter kan leveres med høyt tak. Kort utgave er 5.050 millimeter lang og 2.032 millimeter bred, mens lang utgave er 400 millimeter lengre.
Bilen har dermed vokst både i både bredde og lengde, og har lengre akselavstand enn forgjengeren, noe som gir gode utslag for lastekapasiteten. Kort versjon rommer 5,8 m3 i varerommet, og bilen kan fås med enten sidehengslede bakdører eller bakluke.
Senere vil Transporter også bli tilgjengelig som pickup med dobbelkabin, i tillegg til at Volkswagen Nyttekjøretøy også vil tilby Caravelle på et senere tidspunkt.
Diesel og strøm
I Norge blir Transporter med forbrenningsmotor utstyrt med 2,0-liters dieselmotor med effekt på enten 150 eller 170 hestekrefter. Bilen leveres med automatgir og firehjulsdrift.
Med elektrisk drivlinje og under navnet e-Transporter, vil norske kunder fra salgsstart kunne bestille bilen med batteri på 83 kWt (brutto), og enten 218 eller 286 hestekrefter. e-Transporter lanseres først med bakhjulsdrift, men importøren lover at den skal tilbys med firehjulsdrift på et senere tidspunkt.
– Dette betyr at vi har en Transporter for alle behov – enten man fortsatt ønsker å kjøre fossilt, eller man foretrekker elektrisk drivlinje. Vi har gjort gode erfaringer med ID. Buzz Cargo med tilsvarende elektrisk drivlinje, og tror med dette at varebil-kundene står mellom to gode alternativer når det kommer til hvilken Transporter de skal velge, sier Matheson.
(saken fortsetter)
Bilen skal også tilbys som hybrid, men denne varianten er ikke aktuell for Norge.
Nye Transporter kommer ifølge importøren med mye utstyr som standard, inkludert LED hovedlys, Digital Cockpit, infotainment-system som inkluderer 13 tommers skjerm, multifunksjonsratt og flere nye sikkerhetssystemer.
Norske priser vil bli presentert når forhåndssalget åpner våren 2024.