-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Åpner «megastore» for varebiler
Denne uken åpner forhandleren RSA Bil Varebilsenter sin nye storsatsning på Ensjø i Oslo. – Vi ønsker å revolusjonere varebilmarkedet, sier direktør Rune Hegstad.
«Megastore»-konseptet vil levere varebiler fra BYD, Isuzu og Maxus med et lasteromspekter fra 2,2 m3-20 m3.
– Ja, vi skal styrke fokuset på varebil betydelig. Dette er både viktig og nødvendig for å ivareta det voksende utvalget av el-varebiler vi kan by på, uttalte Rune Hegstad, direktør i RSA Bil-kjeden til YrkesBil i november i fjor. Han utdypet:
– Dessuten er varebil et eget produkt, helt ulikt det å omsette personbiler. Det er snakk om forskjellige vekter, lengder og akselavstander – og det er snakk om chassis som kan bygges opp til alle mulige modellvarianter for forskjellige behov. For å kunne betjene kundene godt her, kreves det at vi har dedikerte folk som kan og forstår varebil. De må både kunne gi gode råd ved valg av bil, og de må på ettermarkedssiden kunne levere kompetente service- og vedlikeholdstjenester, fastslår Hegstad.
Den gangen var det snakk om at det skulle etableres dedikerte varebilavdelinger hos samtlige 11 forhandlere som RSA Bil eier selv.
2-timers garanti
Nå har de altså utvidet varebilsatsningen ytterligere ved forhandleren sin på Ensjø.
– Vi ønsker å revolusjonere varebilmarkedet med fokus på rask levering og høy ekspertise på elektriske varebiler og pickuper. Vi kommer blant annet til å innføre konsepter som 2-timers leveringsgaranti på utvalgte modeller, og andre modeller vil få 24-timers leveringsgaranti, sier Rune Hegstad, direktør i RSA Bil.
I «megastore»-varebilsenteret finner man blant annet elektriske varebiler fra Maxus, som har vært på det norske markedet siden 2019.
Isuzu D-Max har lenge vært blant Norges mest solgte pickuper, og kom i fjor med en helt ny utgave.
BYD er på plass med el-varebilen BYD ETP3. I 2023 vil det også komme mindre elektriske lastebiler fra både Maxus og BYD, som vil bli en del av varebilsenterets utvalg.
Egne spesialister
RSA Bil opplyser at de er godt i gang med å etablere egne varebilavdelinger i alle sine butikker, hvor samtlige butikker har ansatt egne varebilspesialister.
I tillegg har RSA også inngått samarbeid med flere av sine eksterne forhandlere om å innføre varebilsenter-konseptet i sine butikker.
I pressemeldingen loves det at varebilsentrene «til enhver tid vil ha biler for rask levering».