-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Skreddersydd fra BYD
I Mexico har BYD inngått et uvanlig samarbeid med en stor kunde. De har utviklet egen elektrisk lastebil for Coca-Cola.
Det vil si, i Mexico er det FEMSA som er kunden. Bryggeri fra 1890 – etter hvert nasjonens største. Ble Coca-eier i Mexico og har etterhvert utviklet seg til et stort holdingselskap, også med logistikk-forgreninger. I dag er det Mexicos femte største selskap.
I et samarbeid med bilprodusenten som startet allerede i 2021, har BYD utviklet en ny batterielektrisk lastebil spesielt tilpasset FEMSAs egne krav. Prototypen skal gjennom en åtte måneders testfase som startet i oktober.
Hurtiglading var et av kravene. Batteriene på den nye kan lades på 1,5 - 2 timer og lasteområdet er så fleksibelt at det kan gis en konfigurasjon på 8, 10 eller 12 paller. Lastkapasiteten er 14 paller slik at det er en sikkerhetsmargin etter FEMSA sin standard.
Coca-Cola (og FEMSA) har ambisiøse mål om reduksjon i karbonavtrykket. 50 prosent ned innen 2030 sier de.
BYD markerer seg stadig tydeligere i Sør-Amerika. De har seks anlegg i Mexico og planlegger 50 innen neste års utgang.
Men det er ikke bare Mexico. Dobbel-dekker busser til Chiles hovedstad, Santiago, BYD Dolphin debuterte nylig i Bolivia og BYD Seal ble nylig den sjette batterielektriske bilen i Brasil.
