-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skreddersydd fra BYD
I Mexico har BYD inngått et uvanlig samarbeid med en stor kunde. De har utviklet egen elektrisk lastebil for Coca-Cola.
Det vil si, i Mexico er det FEMSA som er kunden. Bryggeri fra 1890 – etter hvert nasjonens største. Ble Coca-eier i Mexico og har etterhvert utviklet seg til et stort holdingselskap, også med logistikk-forgreninger. I dag er det Mexicos femte største selskap.
I et samarbeid med bilprodusenten som startet allerede i 2021, har BYD utviklet en ny batterielektrisk lastebil spesielt tilpasset FEMSAs egne krav. Prototypen skal gjennom en åtte måneders testfase som startet i oktober.
Hurtiglading var et av kravene. Batteriene på den nye kan lades på 1,5 - 2 timer og lasteområdet er så fleksibelt at det kan gis en konfigurasjon på 8, 10 eller 12 paller. Lastkapasiteten er 14 paller slik at det er en sikkerhetsmargin etter FEMSA sin standard.
Coca-Cola (og FEMSA) har ambisiøse mål om reduksjon i karbonavtrykket. 50 prosent ned innen 2030 sier de.
BYD markerer seg stadig tydeligere i Sør-Amerika. De har seks anlegg i Mexico og planlegger 50 innen neste års utgang.
Men det er ikke bare Mexico. Dobbel-dekker busser til Chiles hovedstad, Santiago, BYD Dolphin debuterte nylig i Bolivia og BYD Seal ble nylig den sjette batterielektriske bilen i Brasil.